Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3880 ggr
Surviver
0

"nattdagis" pris?

hej, En bekant har frågat oss om vi kan tänka oss att ha hennes hund på nätterna när hon jobbar. Hon jobbar fyra nätter i veckan och hunden skulle då vara här mellan ca. 20.30 och 07.30. Hon vill ersätta oss annars vill hon inte att vi tar hand om hunden för att hon "inte tycker om att stå i skuld till folk". Jag har förklarat att det inte är några problem för oss att ta hand om henne. Men hon vll ändå att vi ska ta betalt. Vad tycker ni, hur mycket ska man ta för detta? vad är rimligt?

Gluskap
0

Jag har ingen aning… fråga henne vad hon vill ge istället?

Surviver
0

Har gjort det men då sa hon att det där skulle vi bestämma.

silvery
0

om ni inte vill ha betalt, så ta bara vad hunden kostar i mat för er då :P så slipper hon dåligt samvete och ni slipper extra utgifter (även om ni inte bryr er)

gejsa
0

Det är eg rätt så fult att säga så. Jag tycker att ni ska säga till henne (vad tycker du det är värt)? i stället. Så får hon säga vad hon är berädd att ge er.

[kalelo]
0

NU flippar jag… men har ingen aning eg. men kommer med ett förslag iaf. Man kan ju sänka timpriserna om man vill det ju.

Det är 11 timmar som ni ska ha hunden per natt, så jag tänker ett lågpris förslag;

Pris för natten: 5kr/timme, dvs kl.22-06

Pris för kvällen: 10kr/timme, dvs kl.18-22

Pris för morgonen/dagen: 15kr/timmen, dvs kl.06-18

Så då blir mellan ca. 20.30 och 07.30;

20.30-22=1,5h=10*1,5=15kr

22-06=8h=8*5=40kr

06-07.30=1,5h=15*1.5=22,5kr

Summa 77,5kr/ggr

ingann
0

När jag hade en kompis barn några nätter ville hon absolut betala men jag ville inte ha något så vår kompromiss blev att hon hoppade in på ett bageri på morgonen och köpte lite nybakta frallor så åt vi frukost ihop när hon hämtade barnen…

det kanske vore nåt för er med?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
0

Jag tog 50kr/dag då jag var dagmatte, hade nog tagit samma pris om det hade gällt nätter istället för dagar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Skruttan-1
0

svår fråga men 50kr som AnneN säger är ett okey 200kr i veckan detta kan gå till leksaker till era hundar o tuggben mm.

silverorm
0

Vi har en dagishund hos oss som brukar stanna 3-4 dygn, vårt pris är 100,- per dygn, 75,- per dag, men då ingår oxå kloklippning och låånga promenader! Glad (o mycket kel…)Flört

TereseE
0

Jag har också varit dagmatte. För min första daghund fick jag 70kr/dag och för min andra (vid ett senare tillfälle) fick jag 100kr/dag. Det är ju ändå ett stort ansvar, men självklart tycker också jag att det är upp till ägaren att säga vad hon/han tycker det är värt att få hjälp av er.

ingann
0

Jag tycker inte man kan ta lika mycket som man gör på dagen! För mig känns det som att ta betalt för att sova… möjligtvis skulle jag kunna ta en väldigt liten symbolisk summa för att göra ägaren nöjd… Att ta ut en hund för en kisserunda kväll och morgon är ju inte direkt jobbig (tycker jag iaf)…

/Ingalill

TereseE
0

#11 Håller med dig där, okej om man skulle ha hunden ett helt dygn men bara på natten känns ju lite konstigt att ta betalt för…

ingann
0

#12 precis… om hunden kommer vid 20.30 är den kanske redan färdigrastad för dagen också och behöver eventuellt bara ut en liten runda på morgonen om den inte normalt är inne till 7.30 när den ska hämtas… isf är det ju inget jobb öht…

det är stor skillnad på dagtid när den ska rastas, utfodras och aktiveras:)

/Ingalill

Surviver
0

Jo, det är det jag tycker också, det är ju inget extra jobb med att ha henne här. Vi går en kvällsrunda när hon kommer vid 20.00 men det gör vi ju ändå med vår egna hund. Sen går vi en sväng tilsammans när ägaren kommer för att hämta henne vid halv åtta på morgonen. Vi har kommit överens om att hon köper lite ben och grejer till vovvarna som dom kan ha på kvällarna. Det blir bra för oss båda.

ingann
0

#14 så skulle nog jag med ha gjort:)

/Ingalill

[kalelo]
0

Vad bra att du har kommit fram till hur du ska göra. Glad