Labrador retriever
Tror visst jag gått och blivit lite smått kär i labradorer
Har surfat runt på nätet och märkt att dom är riktigt fina, och troligen passar de aktiviteter som jag vill hålla på med. Fast jag föredrar nog jakttypen, tycker dom ser lite mer aktiva ut än utställningslabben. Kanske för att alla bilder jag sett på utställningslabbar så har dom sett rätt tjocka ut
Jag har även hittat en uppfödare med just jaktlabbar här i närheten, så jag tror jag ska höra av mig till henne och se om hon kommer ha några valpar i höst.. =D Men jag ska fortsätta hålla ögonen öppna på andra håll också, ifall det inte blir nåt med den tilltänkta uppfödaren.
Det är alltså inte förrän i höst jag kommer skaffa valp, så ni kanske kan ha lite förståelse för att jag längtar till den kalla och blaskiga årstiden trots att sommaren är på väg efter årets onödigt långa vinter? 

haha, ja självklart förstår jag att du väntar med spänning på att det ska bli höst. hihi
Men du får försöka överleva en varm skön (förhoppningsvis) sommar först. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, jag får väl försöka klara mig ända tills i höst även om det blir svårt =) Har ju en sommar fylld med sommarlov och hästar, så det kommer ju bli trevligt ändå! 
jag förstår att du väntar. vi har också en jaktlabrador, fast det är inte många som ser att det är en labbe. hon är dety klokaste som finnns.vi köpte henne på minows kennel i göteborg.

Oops tur att du inte tänkte hoppa över sommaren. Förstår att du längtar labbar är ju så goa men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Kattis: Ja labbar ser riktigt kloka ut :) Jag har lite funderingar på Duckstreams kennel, men har inte bestämt mig än. Ska kika runt ett tag till.
Kerstin: Det vet du väl, att väntar man på nåt gott väntar man alltid för länge ;)
Jag håller även lite koll på korthårig collie, men har lite svårt att vänja mig vid dom då jag är van vid att se långhåriga sådana :P
Men tänk om ingen kennel har valpar i höst, utan jag måste vänta ända tills nästa vår?! 

Ninja. Tänkte inte på det.

Ninja, nån kennel finns alltid. Men jag måste hålla med dig. Labradorer är en underbar ras, speciellt jakttypen. Jag bara verkligen älskar labradorer, och vi har tänkt att skaffa en nu i början av sommaren! Fatta vad jag längtar! Det kommer bli min bästa sommar någonsin, första sommaren med egen häst och hund! Och några av mina bästa kompisar ska också ha sina hästar där min ska vara. Jag längtar som attan! Och jag fyller år i sommar också! 
Måste den sista tiden gå så långsamt!?

Va roligt för dig MallanBrallan. Både egen häst och hund då är det inga problem med vad du ska göra av tiden. 
MallanBrallan, ja visst är dom härliga! Jag tycker det skulle vara jättemysigt att ta med vovven överallt, till stallet, på uteritt, åka och bada, leka och köra agility osv. =) Fast jag har ingen egen häst, jag nöjer mig med mina medryttarhästar. Men Jag vill nog köpa en av pållarna när jag är färdig med skolan och har jobb, för han är alldeles underbar. =)
Jag hoppas att det finns en kennel i närheten som har valpar i höst, jag vet inte hur långt mina föräldrar är villiga att skjutsa mig
=)
Och ja, tiden går fruktansvärt långsamt! ;)

Mmm, precis Kerstin, och det är precis så jag vill ha det!
Att hunden skulle träna agility var redan bestämt…
och självklart kommer den få följa med till stallet och så, det var det som var tanken, och det är så bra, för det finns en massa agillityhinder i stallet! Och just labradorer var perfekt, då de gillar att bada. Vilket det kommer att bli mycket av i sommar!

Våran Ella är blandis mellan Labrador och border collie riktigt mysig faktist.
hon är mest labbe, jag älskar choklad bruna Labradorer så underbart fina :)

Har en liten (jo hon är faktiskt fortfarande liten trots sina två år fylda, endast 22 kg) svart labbetik ^^ Började som fordervärd för hundskolan och tanken var att hon skulle bli ledarhund, efter två veckors test på hundskolan (när hon var ett år ungefär) fick vi tilbaka henne eftersom hon är på tok för glad i allt och alla speciellt andra hundar! Ett riktigt yrväder! Ändå har hon lugnat ner sig betydligt nu men alla som ser henne fäller komentarerna "är det en labbe? vad söt hon är, är det en valp?" Då man svarar, ja det är en labbe och hon fyllde två i augusti varpå folk säger "vad liten hon är".
Det har verkligen varit en pärs att ha henne, finns stunder då både jag och mamma känt att allt varit hopplöst när hunden bara får "spunkryck" och är helt tokig och okontaktbar och allt är bara bläää… men sen finns ju alla fina mysiga stunder också! som då man tränar med henne.. får man bara kontakten med henne är hon hur lättlärd som hellst! jag och brorsan har övat in massa teckenspråk som vi kör med henne så man kan ge bara tysta små komandon och hon utför massa trix ^^ nu har mamma börjat klickerkusr med henne också vilket verkar passa henne perfekt!
Tyvärr är jag nerflyttat till Landskrona så föräldrar och vovve är kvar hemma i stockholm vilket blir lite trist =(
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vi tänkte skaffa en labbe, men det blev en blandras istället, (med 12,5% labbe, mamman var 25% labbe!) Några av hans syskon var svarta med brun teckning men han belv goldenfärgad. En del frågar faktiskt om det är en labbekille. 
Bifogar en bild så ni kan avgöra om man kan skymta lite labbe i honom..
min sambo´o hans familjh hade en labrador, jättte fin. han ette Simba. För två år sen så rymde han(de bodde på landet o h skulle kastrera honom samma dag) Han rymde efetr en hona och blev överkörd av en rattfyllerist:(