Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2071 ggr
[jakke94]
0

valparna 8 veckor - leveransklara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är valparna leveransklara, clumber spaniel valpar efter Don's barbie och Sugerloaf Hertig knut :)
föreldrarna är högt meriterade och fungerar bra i både utställning och jakt :)

kullen är väldigt jämn och fin, vi har bara en såld! den ska gå imorgon till några en bit upp i landet :P sen ska vi behålla en hane (Daddy) och en tik (Itza)

är ni intresserade eller vill kolla på mer bilder på både valparna och föreldrardjuren så gå in på www.lazy.myhood.se

[jakke94]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en huvud bild :) obs bilderna är 1 och en halv vecka gammla för andra och bättre bilder gå in på www.lazy.myhood.se

[jakke94]
0

ingen som vill kommentera valparna ? =)

idisen95
0

jättesöta men jag kan inte skaffa en till jag är bara 13 år och bestämmer inte precis

Skruttan-1
0

Jätte fina krovar :) tycker valpar är så söta när dom är runda :) och kicka även på hemsidan kullen var mycket jämn, bra jobbat :)

lycka till med försäljningen o nya hem som väntas till valparna :)

Bleenda
0

#0 Valparna är underbart söta. Hoppas ni får dom sålda snart.

Vi levererade vårt  sista pyre i dag. Alla sålda innan parning. Det är tufft på valpmarknaden idag. Och skk varnar i Hundsport om att ligga lågt med parningar om man inte vet att det finns köpare till alla.

Tyvärr är det nog den ekonomiska krisen som drabbar även uppfödare. Det har blivit en ond cirkel av det här.

Rasen ni föder upp är en mycket trevlig ras och jag önskar er lycka till i ert jobb. Och med era goa valpisar

Kram BleendaSkrattande

[jakke94]
0

jo men vi visste inte om krisen när vi para våran tik .. och man kan ju inte direkt avliva valparna.. svar till #5

#4 tack så mycket.. en van uppfödare av clumber som även sitter i avelsrådet hos clumbern har varit nere och tittat.. hon säger också att det är en väldigt jämn kull och att den är jämnare än många andra :P aa vi ska behålla två själva och sne ska en tik ut på foder som vi hittat hem till och en hane ska ut på foder som vi kanske hittat hem till :P

och en såldes idag, endå lite sorligt.. man hade ju hunnit fästa sig lite vid dem .. men man kan ju inte behålla alla :P

fredrikaa
0

Jättesöta valpar!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

monicany
0

Ur gulliga valparSkrattande

[jakke94]
0

tack :)

rockygubben
0

SkrattandeVilka söta valpar!

fredrikaa
0

***** man smälter!!!!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

***** man smälter!!!!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Bleenda
0

#6 Jag hoppas du inte missuppfattade mej nu.

Vi hade bara tur som fick alla sålda.

Dina valpar är ljuvliga små varelser. Och det är svårt att skiljas från dom. Härligt att ni hittat hem till alla nu.

Vad använder man den här rasen till? När det gäller jakten?

[jakke94]
0

nej jag missförstod dej inte :P jag bara snackar om andras tankar osså ursäkta om du blev förrvirrad :P

dem används som eftersökshundar :P vi har lazy till jakt men vi har ej gått några jaktprov med henne.. hanen har klarat jaktproven.. både är bra eftersökshundar :P vi hade flatt innan och dem går gärna runt buskar och sånt och tar upp spåret igen .. clumbern drar rakt igenom det :P

[jakke94]
0

vi har två tikar kvar till salu .. kanske en som är resarverad.. :P

Bleenda
0

Hoppas det ordnar sej. Eftersöks hundar behövs alltid.

Jag går lite spår jag också, men med Tax.

[jakke94]
0

okej :D ja det gör det säkert :P