Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1016 ggr
monsterblom
0

Känslig mage

Nu har jag gett upp!

Våran lilla valp, hon prutar så att det luktar lik! Bokstavligen! Och detta trots att vi ger henne ett foder för känsligare magar. Även veterinären påpekade detta att hon var väldigt gasig i magen men sa inge mer.
Jag tänkte inte då på att fråga om jag skulle byta foder då vi inte var inne för magen utan för att hon var sjuk pga annat.

Just nu äter hon James Bellowed (stavning?) och har gjort så i en månad och det har inte blivit någon förbättring.

Har ni några tips om något bra foder för väääldigt känsliga magar?

MVH Michelle

Gerbilflicka
0

Hon kanske ar som min hund… klarar inte gluten och laktos. Prova med att kolla innehallet i olika foder och kor nagot som har ris/gronsaker/lamm/kyckling. Sluta ocksa ge extra saker fran eran mat om ni gor det.

monsterblom
0

ska kolla upp det :)
hon får inget annat är hundfodret eftersom magen är som den är medan den andra hunden kan få matrester i sitt foder. men jag har ju inte lust att sabba magen mer bara för att den ska få smaka.

Gerbilflicka
0

En sak som ar extra viktigt med hundar som vara ar att du inte byter foder for fort heller, aven om hennes nuvarande kanske inte ar riktigt bra for henne. Sa blanda ut lite i taget innan du gar over helt.

Zandrinos
0

Om hunden är tillfälligt lös i magen, så kan man ge Dofilus.

monsterblom
0

Hon är inte lös i magen nu utan bara prutar väldigt mkt och skiter ovanligt mkt för en valp. gav henne tarmbalans förut när hon var riktigt lös. ska prata med en veterinär i morgon om hon kan ge något tips :)

Gerbilflicka
0

Min hund luktar ibland illa, annars sa kan hon krakas eller bli dalig i magen av fel saker. Sa det ar lite olika.
Laktos kan ju ge samma effekt pa manniskor tankte jag med lukten.