Schnauzrar
Jag har en snart tvåårig schnauzerhane som älskar allt röra på sig, jag undrar fall någon annan på iFokus skulle vilja berätta lite om sin schnauzer. Det kan vara bland alla storlekar, risen, dvärg och vanlig. Vad som helst bara de är en schnauzer.
Berätta gärna lite om hur din schnauzer är, snabb, långsam, glad, lugn osv. hur gammal den är och ja lite allt möjligt, ifall ni tränar den i något så skulle det också vara kul att veta.
Nu kommer jag berätta om min lilla vovve.
Triton är namnet min schnauzer bär, han älskar som sagt att röra på sig, springa och leka med sin bästis Hilda, hon är en eng. staff, de är något Triton tycker särskillt mycke om. Han älskar också att gå ut och jogga med matte.
Jag tränar även freestyle med min lilla buse, han är jätteduktig och jag tror att vi förhoppningsvis kommer att tävla till hösten. Triton älskar att träna freestyle, plus att han blir trött både i kropp och knopp.
Triton är en mellan schnauzer p&s och ej klippt utan trimmas som vanligt. Han gillar inte så mycket att bli kammad men när han väl står på 'trimmningsbordet' så trivs han och tycker att de är skönt.
Triton är väldigt kelig av sig och ligger gärna i mattes säng fastän han vet att han inte får. Han älskar att bli kliad på magen och är lugn av sig vanligtvis.
Japp de var väll lite om min vovve, men nu vill jag väldigt gärna höra om era vovvar :D
Har ingen, men har velat ha! Väldigt söt han är föressten! 

#1 Tack :) vad har du för hund nu då?
I fall du har någon dvs. :P
#2 Jag har en engelsk springer spaniel.. men han försvinner nästa vecka.. Då har vi funderat på en doberman eller en dvärgpinscher 

#3 Oj… vad synd :( Jo båda raserna är ju underbara på sitt sätt :D
#4 Jajjamen 

Jopp, då e de väll bara att vänta på att någon ska skriva om sin schnuzer då :D

Jo här kommer jag! :D
Jag har då en liten dvärg valp här hemma. Han heter Hugo Boss och är i färgen svart. Vi hämtade honom i torsdags men jag är redan såå fäst vid honom! Han är ett riktigt busfrö han! Han vill bara leka hela tiden… :D När han blir runt ett år ska jag börja på agility och freestyle. Jag rekomenderar rasen startkt till alla som vill ha en söt hund med mycket energi!