Lydig men korkad hund
Var på hundkursen idag med Findus. Idag skulle vi avsluta med inkallning, något vi alltid gör. Skillnaden idag var att vi förare skulle stå vid vår bil och ropa "HIIT". Sen skulle hunden lämnas i bilen och vi förare fika. En hund som är lite smått agressiv mot de andra lyckades ägaren till slut få in i sin bil efter ett antal "ärevarv" runt bilarna på parkeringen. Så blir det Findus tur, han sitter snällt kvar när jag lämnar honom, kommer till bilen och ropar "HIIIT". Hunden kommer men samtidigt lyckas den ilskna hundens ägare fippla till det och öppna sin bildörr varpå den hunden rymmer! Jag kände paniken eftersom den kom i full fart morrande mot Findus som gör en tendens till att vika av och möta den hunden. Jag kände paniken, vad gör jag? Skriker "BIILEN" och min hund kommer i värsta racing fart och försöker hoppa in i kombin bak, men matte har inte hunnit öppna bakluckan
.
Lydig hund, fast han slog i huvudet. Verkar dock inte skadad. Fick upp luckan och hivade in en omtumlad hund. Tack och lov var det fler på parkeringen så den lösa hunden han stoppas. Han har en fruktansvärt "seg husse" så hans reaktionsförmåga är inte av bästa sort.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Findus är inte alls korkad, utan den korkade var väl "sega husse", som släppte ut sin ilskna hund
Det slutade väl lyckligt, eller?

Haha kan inte göra annat än att skratta. Skulle vilja se den stackars hunden försöka hoppa in i bilen som är stängd. Hoppas den inte blev rädd och inte gärna vill hoppa in igen.
Förlåt, men kan inte låta bli och skratta lite åt detta. Hihi, jobbig situation, men ganska rolig såhär efteråt =P

Jodå, allt slutade lyckligt. Lillan skrattade så hon bubblade när hon kom hem och skulle berätta för storayster vad som hänt på klubben idag.
Jo, den sega hussen är nog mest korkad i sammanhanget. Jag retar upp mig på hans sätt att hantera situationer som uppstår precis hela tiden med hans hund inblandad. Någon annan klagade till instruktöreran redan vid första kurstillfället men fick till svar att det antagligen är han och hans hund som behöver kursen mest och att det samtidigt är bra träning för oss andra och våra hundar.
När jag körde hem så stannade jag en stund och tog ut Findus ur bilen för att just testa om han var rädd. Inga problem här inte, han hoppade snällt in i bilen. Efter några timmar hemma kom det kompisar till barnen och då skulle jag sätta in hundarna i hundgården, då sprang Findus först till bilen och ville åka så tur nog så har han inte fått några men. Han är ganska tålig annars också, jag har av misstag lyckats göra illa honom många gånger och han säger inget, piper inte ens.

Skönt att höra!!!
Det är mycket dråpligheter man får vara med om tack vare våra hundar.

Naaaw stackars lilla hund, som ville vara lydig, men så gick det inte…
Skönt att allt gick bra ändå! Förstår din frustration över den där kursdeltagaren som har en jobbig hund. Visst, det är säkert han som behöver kursen mest då, MEN då känns det som om han skulle behöva vara lite mera närvarande eller?
Annars ger det ju i alla fall ingenting. Hoppas fortsättningen går bra. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Inte lätt alla gånger. 
Men undrar lite över varför man gör denna typ av inkallning? Det ska ju vara kul att komma till matte och husse vid inkallning. Inte sluta med att få en liten godis och sen lämnas i bilen.
Skulle nog inte träna på detta sätt om jag vill ha en fungerande och 100% inkallning.
PÅminner om det jag har hört om mammas fd. mans schäfer Jönsson. Han skulle åka bil, smet i mellan i grinden och hoppade upp där det skulle ha varit öppet i bagaget och landade platt snopet på luckan. Han smet j ut före han skulle, annars skulle där ha varit öppnat till han.
Bara tanken är ju rolig, en stor schäfer på 40kg på bagageluckan lanandes snopet.

#7 För att önskemål från vissa kursdeltagare och då blir alltid inkallning avslutning. I vanliga fall brukar inkallningen ske åt andra hållet på apellplanen men det fina vädret bidrog nog till att så många andra var där och tränade indivuellt. Samtidigt kan jag tycka att vi som betalt för en kurs ska ha företräde men vi får alltid snällt flytta på oss för de som tränar indivuellt med tanke på tävling.

#9 Dumt att NI ska behöva flytta på er. Dom borde planera planerna bättre, och boka upp för kursare. Okej, det kanske är svårt att göra, men kanske kan man lägga fram det som förslag, så ni får ut mer av kursen och känner er nöjda? 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#9 Vad dumnt att ni som går kusr ska behöva flytta på er. På våran klubb är det tvärt om, man får jätte gärna vara där och träna själv, bara man inte "stör" kusrverksamheten.