Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 4127 ggr
bejtedejte
1

Pälshundar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill se lite bilder på pälshundar!

Jag brinner själv för old english sheepdog, men vet tyvärr inte om jag kan skaffa mig en till i framtiden eftersom jag har så dålig rygg, och det är påfrestande för ryggen att både kamma och bada så mycket som oes behöver. :)

Här är en bild på min oes-kille, ungefär 2,5 år gammal, i nästan utvuxen vuxenpäls. tyvärr rakad på ena frambenet och på halsen pga blodprov några dagar tidigare.

mandymoo
0

Förutom malteser då *ler*….. afghan….

Min "mandymoo"

mandymoo
0

Och en riktigt skönhet

Inte nya hundar utan gamla sen 80-talet *ler* men så vill jag ha dom…. black and tan …

bejtedejte
0

Åhh, afghaner är så otroligt vackra! Tyvärr har jag inte träffat några som varit jättetrevliga, utan alla har haft konstiga saker för sig. En gick t.ex. bara längs väggar… konstig typ! ;)

kemikal
0

En liten tibetansk terrier kanske? Sisådär 2 kg av 13 var päls (vi klippte henne nångång).

Elina
0

#4 *skratt* Ja visst är det mycket päls?! Man tror ju inte sina ögon.

Vi har också en tibetansk terrier, men eftersom vi inte ställer ut och inte vill lägga ner sådär himla mycket tid på pälsen, har vi honom korthårig och det är lika fint det :) Tyvärr har jag ingen bild på honom på den här datorn, men ska försöka publicera en så fort jag kommer hem till min egna.

kemikal
0

#5 Precis, samma med vår, vi ställde inte ut och så prövade vi klippa ner pälsen. På bilden har hon ju dock all päls kvar. Har inte nån annan bild på henne på datorn, då jag inte har nån egen scanner. Hoppas du hittar nån bild på din, vill gärna se honom.

Sandra
0

Här är mina föräldrars hund… en Norwichterrier. Hon älskar att ligga o gosa i soffan… =)

KerstinP
0

Här kommer ett bidrag på Semlan min blandis.

Dama
0

Mitt bidrag

Akita eller All boy`s Agnes en finsk Lapphunds tik på 5 år

Illris/Gismo
0

jag föredrar en riktig "ISBJÖRN" ALLTSÅ EN PYRENEERHUND !

Har haft en pyreneerhunds tik som hette Fanny Girl & hon var en riktig isbjörn. stor fullpälsad & snövit med en blaireau tecknat ansikte. hon var väldigt vacker. snacka om päls !!!

Elina
0

#6 kemikal,

här kommer en bild på vår tibetanska terrier Pluto (om detta funkar), tillsammans med min mamma och hennes nya man. Dock är detta inga bra bilder alls tyvärr, dessutom är det dålig kvalité eftersom det är mobilbilder. Men man får ta det man har! :)

Elina
0

En till på Pluto, inte heller denna är bra. Han ligger i min systers knä här :)

Faxlin
0

Ohh, vilka mysiga pälsbollar ni har. Fast jag är inte så avis när det blir höst och smutsigt ute. Eller på våren. Snacka om pälsjobb ni lär ha då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Elina
0

Haha jo, det blir en del… :)

bejtedejte
0

#13, det är bara att prioritera bort lyxiga saker som att kunna gå barfota inomhus utan att få 1000 sandkorn under fötterna, prioritera bort ett snyggt trägolv, för lacken kommer ändå snart vara bortsliten. Och vem behöver egentligen en ren soffa… Tassmönster kan ju vara snyggt… Och annorlunda… Vita kläder blir mycket snyggare med "skäggränder" över ärmarna, och hårtussarna som ligger i alla hörn och vrår i lägenheten liknar ju nästan små marsvin… Så man känner sig aldrig ensam… *fniss*

Som jag brukar säga om min OES när vi varit ute i regnet, "det är tur att han är så söt som han är". ;) 

Bilden: Nybadad Mowitz, söt som socker!

Faxlin
0

haha ja det kanske är så det är. Gäller att prioritera rätt saker bara. ;-)
Din beskrivning var störtskön. ;-)

Audiatur et altera pars

kemikal
0

Elina: Vilken sötnos!

ÅsaF: Eller när de är lösa i magen…eller när de inte vill gå ut på vintern för att det fastnar så mycket snö… Eller disktraselukten när man glömt att torka dem runt munnen… Som sagt, så klippte vi vår vid något tillfälle ;)

bejtedejte: Klockrent :)

Faxlin
0

Hmm, blir mer och mer övertygad om att erat pälsjobb är något jag är ruggigt imponerad över. ;-)
Som ni förstår så var detta anledningn till att jag valde den ras jag gjorde.
Jag är helt enkelt inte den sorten som klarar av all denna pälsjobb.
Visst pälsen ska borstas på alla, men det är inte samma sak. ;-)

Disktraselukt, hualigen.

Audiatur et altera pars

bejtedejte
0

Kemikal: Precis, lukten av sur disktrasa! Så härligt att vakna i en renbäddad säng på morgonen, slå upp ögonen och ha ett skägg rakt ovanför nyllet som droppar "skäggvatten" ner på en… Mums! *fniss*

En stor fördel med, iaf OES, är att de inte luktar "våt hund", för det är en lukt jag inte klarar av riktigt. Hellre disktrasestuket då för mig. Min dobermann stinker våt hund även när hon är nybadad.. Medans OES:en bara luktar schampo och gott. :D

kemikal
0

#18 Hehe. Jag ska nog inte skaffa pälshund nästa gång heller…nån måtta får det vara. :)

#19 Precis ;) Nå, tibben luktade ganska trevligt som nybadad, då var det värre med collien vi hade…de har en tendens att lukta blöt yllevante.

Kristina-
0

En " Softis " kanske ?

Karmatarerskanise
0

Här är vår Dansk/Svenska gårdshund, dock långhårig ;)

Alex
0

#22 Finns det långhåriga dansk/svenska gårdshundar? Hade jag ingen aning om! Söt var h*n i alla fall! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

trex
0

Här kommer ett kort från ca 1982.

Karmatarerskanise
0

#23 Ja, vi lyckades i alla fall hitta en :) Vi har stamtavla o allt. Har dock aldrig sett någon annan sådan.

Alex
0

#25 Tufft. :P Men är det godkänt inom rasen? Så ni skulle kunna ställa ut med bra resultat, eller räknas det som ett fel?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

dreamiz
0

Vilka härliga hundar! Jag måste ju bidra med min nya vovve här också då, en nedklippt lhasa apso på drygt 4 år.

Afghaner är vackra men ska jag välja en favorit bland vinthundarna är det borzoi. Kanske för att jag haft en!

Min förra hund var en papillon. Också en underbar ras med lagom päls o allt.

Får se om jag fortsätter ha Tim nedklippt eller hur jag gör. Han är ju söt nedklippt i varje fall.

#25 Wow vad söt! Jag visste inte att det fanns långhåriga. Jättesöt!

Karmatarerskanise
0

#26 Jag känner inte till tävlingar o så, men jag tror inte det är godkänt så de ska vara korthåriga ;)

Hopi
0

Mandymoo o Ville - så underbart vackra hundar!!! Älskar Afghaner! Har en blandis (en olycka.. men det är jag glad för.. hehe) mellan Afghan o Saluki! Jättefin! *ler*

june
0

#15. den beskrivelsen var kjempegod.det er sand over hele huset hver gang vi har gått tur. på morgenen er det sand man tråkker på først her,da har hunden ligget ved siden av sengenFlört

lovedogs
0

min mammas hund

bejtedejte
0

#30, precis, det är så det är! Och innan man går och lägger sig får man borsta av sina egna fötter så man inte får upp all sand från golvet i sängen.. :P

kerstinjoh
0

Skrattandehihi, bejtedejte precis så är det!!