Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1968 ggr
kemikal
0

hållbar hundleksak

Har ni några bra tips på hållbara hundleksaker? Det mesta går ju att tugga sönder ganska snabbt… I alla fall om man är en schäferkorsning på sisådär ett år :)

Maja
0

Haha.. Njaae.. Vi har ett rep (i den här stilen http://www.priskrossaren.se/catalog/images/102-0299_IMG.JPG ) och det håller!! ;) Haha.. Finns det fler än min hund som tuggar sönder sina tennisbollar? Hehe.. ;)

kemikal
0

Okej, det ska jag titta på. Den här hunden har inga tennisbollar…men kan ju säga att en av hans favoriter, och det som hållt bäst, är ett par gamla skor med stålhätta :)

Solveig
0

Jag köpte en kompakt boll på Tomtit i Södertälje. Den är (var) grön med vita piggar. Den har hållt i tre år åt en bitglad schäfer. I våras var jag på Framtidsmuséet i Borlänge och där fanns den bollen också så nu har hon en rosa med.

kemikal
0

Då får jag se om jag kan hitta en sån nånstans i Uppsala eller på nätet. Du kommer inte ihåg märket på bollen eller så?

Solveig
0

Nej jag tror inte den var märkt. Dottern har också en schäfer, hon köpte också en stark boll nånstans. Jag ska fråga henne var det var.

Roger
0

Rågummibollar brukar hålla för hårda tag! Finns i djuraffärer. Det finns en modell med "Piggar" som ni kanske menar!

kemikal
0

Ska ta och shoppa loss i nån djuraffär snart, sele till katten och leksaker till den där vovven. Förhoppningsvis har affären jag tänker på såna bollar.

Cammy
0

Min rottiskille har genomgjutna gummibollar som håller bra (det finns även sådana med "bulor" på som gör att de studsar snett - det gillar han). De bollarna har jag köpt på Coop, tror att det var Dogman. Annars är en bit brandslang eller ett däck (cykel tex) tacksamma leksaker.

Ett tips som min uppfödare gav mig var att köpa leksaker på Myrorna eller Röda Korset eftersom omsättningen på leksaker är rätt hög när tänderna kliar ….Skrattande

kemikal
0

#8 De ska jag titta på. Man tackar…

Jo, den är ju det…och inte bara leksaker, även soffor, sängben, småsten,  vattenkannor, pulkor, skor, och allt annat som inte är fastspikat eller gjort av plåt och betong. :)

bejtedejte
0

Det finns ganska många leksaker som är gjorda av bildäck, brukar finnas i djuraffärerna. Finns även några som heter Tough Bites eller Tough Tires (är inte säker på namnet) som är som små traktordäck, finns med och utan rep. Står på att de tål riktigt tuffa tag.

Jag köper inte leksaker till min dobbis längre, för allt hon tycker är kul går sönder och hon gillar inte saker som håller, så här kör vi billiga grejer som pepsiflaskor som hon älskar att bita av korken på, ger sysselsättning i iaf 5 minuter tills hon fått av korken, och så tuggben som får bli leksaker. Det bästa med stoppade leksaker tycker hon är att dra ut stoppningen, så jag funderar på att göra någon leksak där hon får komma på hur man öppnar den och drar ut det som finns inuti.. har dock inte kommit på något bra än :)

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi gav min hund hugin skor när han var liten. han hade sina skor, sen lät han våra vara. han rörde aldrig våra! när skorna var tuggade på, ja då fick han nya. och han fattade att när de låg i hans leksakskorg och vi sa "varsågod, det är din", ja då var det hans…

annars fick han denna leksaken när han var liten, inköpt i usa. den blev han begravd med…

kemikal
0

#10 Tack för tipsen! Jo, det där med stoppning brukar de gilla, tror inte jag träffat en hund som inte gjort det :) Tyvärr är det ju inte så bra för magen om de skulle råka äta av den.

#11 Den här har börjat lära sig lite om ditt och mitt, men det är svårt ännu. Förut fick man ställa upp skorna fort som tusan :) Och man får fortfarande inte lägga ifrån sig trädgårdsredskap, eller bära ved. Jag har sagt åt hans matte att hon ska lära honom bära veden till rätt ställe, men vi får väl se ;) Vad gullig Hugin var…

bejtedejte
0

#12, nej, det är ju inte bra om de får det i sig, min tik spottar noga ut varenda liten bit av stoppningen och lägger den i en fin liten hög, sedan busar hon visade med den tomma leksaken. ;)

kemikal
0

#13 Smart tös :)

Solveig
0

Nu har jag pratat med dottern. Hon köper 3 bollar för 10 kr på Ikea. De håller länge för en bolltokig schäfer.

kemikal
0

#15 Okej, passar bra då att jag ska till Ikea idag, så får jag ta en titt på dem.

Rosenhill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi köpte en boll i djur affären som håller för bittiga hundar den heter king kong och finns i olika storlekar finns i rött för vanliga bitgalningar och svart för riktiga bit galningar.

Obs det finns inte ett märke i den efter 3 månaders bitande

mvh cecilia

kemikal
0

Tack för tipset!

sweden
0

Har du testat pet flaskor med ex makaroner i ?

Detta är en mycket rolig och billig leksak och den håller mycket bra.

Quila
0

Mammas pitbull/dalmatin tuggar sönder allt som kommer i hans väg, men min gamla handboll lyckas han inte få hål på..

Karmatarerskanise
0

Jag gillar de hårda bollarna som man stoppar in hundgodis i. Sen trillar de ut lite då och då genom de hål som finns i bollen. För att det ska ta längre tid innan de trillar ut kan man stoppa in hushållspapper i bollen eller täppa till ena hålet. Bra sysselsättning för hunden :) Trots att han ibland blir väldigt sur och försöker få oss att hjälpa ;)

kemikal
0

Leksaker med mat som ramlar ut kan vara en idé ja… Så får han fundera lite också. Bara inte den andra hunden bestämmer sig för att mat=hennes, då får han inte leka ifred. Normalt sett bryr hon sig inte om hans leksaker.

kerstinjoh
0

Ja du #12 Alfons är en hejare på att snabbt mörda alla leksaker. Men handbollen håller än. Det enda som har hållt!!Räcka ut tungan