Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1713 ggr
jessicanilsson
0

Benrangel efter operation, hjälp

Saga är en dalmatin-blandis på 2,5 år.

innan jul kastrerade jag henne och efter det har hon rasat i vikt! hon har gått ner 3 kilo på 3 månader, hon väger nu 19kilo!

hon äter som hon ska och inget är förändrat sedan operationen, hon är även avmaskad. 

var hos veterinären och tog blodprover och allt var i sin ordning, veterinären rekomenderade mer foder, även då jag sa att hon får mat för en 30kilos hund.

någon som har tips och ideer? kanske någon speciell mat? dalmatiner är dessutom känsliga för för mycket proteiner…

tacksam för svar, min hund håller på att tyna bort.

SaraC
0

Om hunden är frisk skulle jag nog byta foder. Har inga bra förslag tyvärr, är inte så insatt i olika foders näringsinnehåll.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sandra-L
0

Vad får hon för foder nu?

jessicanilsson
0

hon får färskfoder som hon fått i ca 1 år.

gejsa
0

Något är ju bevisligen fel. Eftersom dom ofta kan gå upp i vikt. Min gjorde inte det märkvärt men oftast är det ju så.

Pröva med att ge något foder som är fetare eller tex juniorfoder ett tag. Vet inte hur färskfoder är i protein och energi.

ms-mee
0

Ge henne makaroner efter sista promenaden, strax innan hon går och lägger sig. Det går dom flesta upp av.

Annars kan du ju prova byta foder, något för enerigiska hundar, alltså med mer fett i, eller byta till valpfoder.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

anaprincess
0

Jag blandade i frolic i min hunds mat när han vart för smal. Nu är han nästan mullig ^^,

Men kasnke inte en så bra idé med tanke på protein delen.