Hundtrimmer
Jag har en labradoodle(labrador - pudel) som har en tät och vågig päls . Jag har funderat på att köpa en trimmer som fungerar på den typen av päls,och då vill jag veta vilken jag ska ha och hur mycket den kostar,det ska vara bra kvalité.
Tacksam för hjälp !
Har inget bra tips på bra trimmer. Men köp inte Rustas trimmer. Den funkade inge vidare!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det samma gäller de flesta lågpris affärer.

#1 - aha,okej.Tack för att du sa det!

Den bästa är Oster A5, fast då kostar den ca 2000 kr.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja, Oster är helt underbar! man får vad man betalar för i detta fall!
Moser Max 45 har jag och även uppfödaren till mina hundar. Hon har hundtrim och klipper olika raser.

Jag har också en blandning på storpudel och annat. Vi måste raka dom varannan månad ungefär. Vi har köpt en Oster. En sådan som dom har på veterinärklinikerna oftast. Den kostar ca 3000 kr. Men är suverän. Åker du och klipper en hund är priset ung 600 kr per gång. Så du har snart tjänat in pengarna.
Även jag har en oster från 80 talet som aldrig krånglat :D
problemet med oster är att dom snabbt blir varma, men håller gör dom.
Moser 45 har jag också hört mkt bra om, tydligen en stark motor.
≧◔◡◔≦

okej,tack för all hjälp!

Andis ska vara i klass med Oster har jag hört, lika bra, men mindre klumpig och låter mindre, varma blir nog dom flesta maskiner efter ett tags användning.
Har haft en oster A5 men ska prova på en andis denna gång, räcker med 1 speed för mig så sparar jag några kronor också.

Ni som har trimmer, är ni duktiga och kunniga i det ni gör?eller lär man sig efter hand?
jag har en engelsk cockerspaniel som klipps ungefär 3 gr per år, alltså inte så mycket.
men jag hade tänkt att köpa en egen trimmer, men har ingen som helst erfaranhet hur man klipper.

Är inne på min andra Bouvier har även haft en Riesen, jag är fortfarande värdelös på att klippa, nu klipper jag bara ner henne så det är inte så svårt, men trist i mitt tycke, billigare att göra det själv dock!
Du lär dig garanterat efter hand, köp en egen det tjänar du på, var inte rädd att prova, det växer ut igen!!!
Om du nu inte ska ställa ut vill säga då är det nog en dålig ide att börja gorma själv 
ojojojhittade en GAMMAL tråd =D
Är det ngn som har erfarenhet av hööks hundtrimmer?
Är ju också ganska billig, är den värdelös?

# 13
Jag skulle tro att den är i samma klass som de övriga lågpris maskinerna.
hm du kanske har rätt, fast deras hästtrimmer är tydligen helt OK.
Det är ju 1 års garanti på den så man borde väl få lämna tillbaka om den inte funkar?!?
#11 Som med allt är det övning som ger färdighet.
Jag lärde mig genom att vara hos en pudeluppfödare och se henne göra det och så visade hon mig, tog inte många timmar och jag lärde mig massor.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Ingen aning om man får lämna tillbaka, det kanske är bäst att fråga dom innan för säkerhetsskull =)

Hööks showmaster trimmer har jag som är nämnd ovan, den är helt okey, funkar änsålänge och har haft den i ett år.
#15 enligt konsumentköpslagen så har du rätt att reklamera en vara som inte funkar.
Spara för guds skull bara kvittot!
≧◔◡◔≦
Vi har två pudlar, en mellan och en stor. Använder Moser Rex, köpt på Jula för en 800 tror jag det var. Billig och kan verka skit men bättre trimmer finns inte. Enligt mig alltså :P Dock är den mest för små jobb som ansikte och tassar.
Till kroppen använder vi Marquant, också från Jula, kommer dock inte ihåg något pris. Men den funkar jättebra!
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Som #10 nämner så fungerar Andis lika bra som Oster - eller nära i alla fall (jag har noll kunskap om detta).
VAr inne på hemsidan som #10 länkat till (dock är det .net på slutet) och hittade Andis Pet Clipper för ynka 480 kr - är den värd att satsa på tror ni?
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus