Katter som attackerar!
Hejsan! Idag hade jag en liten svart pudel hemma hos oss för första gången :)
Jag ska bli dagmatte åt honom, men det är två problem..
Det första mina katter (jag har två) gjorde var att flyga på honom och han skrek som en gris och låg bara och darrade den första timmen. Men han är lugn nu :)
Jag har en ganska elak katt som gärna sätter klorna i honom fast att han inte gjorde något, och jag vill inte ha det så här!
Vet ni hur jag kan lösa detta, för jag vill verkligen vara dagmatte åt den här hunden och jag vill att mina katter kan vara lös i huset utan att ha i hjäl hunden…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Klipp klorna på katterna så blir det inte så stor skada om dom skulle lyckas få in några smällar på hunden.
Men sedan kan man också använda sig av en vattenflaska, alltså en sån där som man duschar blommorna med & när du ser att katten är på väg mot hunden så sprutar du vatten på katten som då förhoppningsvis kommer på andra tankar. Det brukar fungera att spruta vatten på katterna men så finns det ju katter som bara ruskar lite på sig & sedan fortsätter med det den höll på med. Då är det bara för dig att vara på din vakt och gå emellan när du ser vad katten har i görningen, du får "fräsa" åt katten och säga åt den att skärpa sig och att det är du som bestämmer.
Katten vill nog helst att den lilla hunden ska försvinna från jordens yta, en del katter är ju sådana men det är bara för dig att visa vem det är som bestämmer. Katter är smarta djur så dom förstår så väl när man pratar med dom..
#1 tack, vattenflaskan är redan i högsta hugg och klorna är klippta, jag får väl stå och vakta som sagt :)
Dom vänjer sej nog snart, går jag hoppas :)

vatten flaska, feliway, och fösa bort katten helst innan den hinner gå till "atack" men de är viktigt att du också ängnar katterna uppmärksamet (positiv) när hunden är där och även annars också så de inte blir svartsjuka…
skulle det inte funka får du väl avsäga dig o vara dagmatte.en del katter kan man inte lära o acceptera en hund..tyvärr.
S*Winsnes Wilda
OT. Man fräser åt katten, man skäller på hunden och man skriker på sina barn. :)
#5 HAHA 
Haha ;) Det går bra nu i alla fall! Min ena katt gömmer sig varje gång lilla Emil (hunden) kommer, och min andra katt är mest bara nyfiken men gör inga attacker…
Fast Emil är ju rädd för katterna
Men det går bra nu och det är huvudsaken
#7 Det kommer säkert att gå bra. Ge det tid så funkar det säkert :)
#8 Ja absolut!
Ja du måste ge det tid och vara mycket försiktig när det gäller presentationen av katt respektive hund, det bästa är att i början ha katterna instängda så att hunden hinner att få din hemlukt i pälsen, dvs. så att den luktar samma som katterna. Katterna brukar göra så du beskriver och det är för att tala om för nykomlingen vem det är som bestämmer och visa var på rangskalan hunden befinner sig och i detta fallet är det ju längst ner. Det brukar gå bra efter ett tag.
Jag tror att dom kommer att vänja sig till slut (men så ser jag med dom flesta djurmöten)
Bara visa att för dig är det här helt normalt, då blir djuren lugna också.
Katter tycker inte om förändring.
När vi tog hem Tusse hade vi tvi kissar här hemma som inte alls tyckte om förändringen. Men vi lät dom hållas. Nu kan domn ligga och sova brevid varandra.
När jag tog hem min pojkvän för första gången blev min katt Lucas skitförbannad på honom (kanske inte går att gämföra med en hund?) men sen blev även dom riktigt bra vänner (även fast sambon var livrädd för honom)
Så ge det lite tid så kommer det nog att gå bra. Det är bara bra att hunden är rädd för katterna för då får katterna det "space" dom behöver :)