Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 991 ggr
Craz-y
0

Hur många hundar?

Hur många hundar har ni? Tycker ni det är för många eller vill ni ha fler? Vart går gränsen? Flört

Sammanlagt har vi 3 hundar hemma. Mammas lilla powder puff märks knappt och spaniel blandisen är otroligt enkel! Det är väl min bordercollie/collie Raya som märks mest! Men hon skulle gärna få märkas ännu mer! Glad

Själv vill jag ha en till, en brukshund men pga platsbrist får det ligga på hyllan tills vidare.

Zebben
0

Har 2 st schäfrar hemma och ibland har vi ytterligare 1 hund på besök. Det är alltid någon hund som behöver extra passning från jobbet, så då följer den med hem. Men 3 hundar är 1 för mkt tycker jag. Det fungerar, men inget jag skulle vilja ha permanent.

Tycker det är alldeles lagom med två. Men sen beror det ju så klart på storlek på hund och hur man bor. Bor man på landet så kan ju 3 hundar kännas väldigt ok. Bor man inne i stan kan det vara rätt bökigt.

Quiila
0

Jag har en, men både jag och sambon är sugna på en till så småningom, fast helst skulle jag ha en hel drös. Men lite svårt när man bor i en lägenhet mitt i stan… Då skulle jag vilja bo på landet.

~Quila Roze~

Craz-y
0

#1, precis, man kan ju inte jämföra en powder puff med en schäfer och deras behov.

Linda-A
0

Jag har två hundar. Ibland känns det som en (eller tvåOskyldig) för mycket beroende vad de hittar på för bus. Men vanligen känns två ganska lagom!

Anett Lindbom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bara en hund nu och eftersom att han börjar bli till åren så räcker det bra med honom. Men nästa gång skull jag kunna tänka mig att ha två hundar, och då får dom gärna vara rätt så jämngamla med varandra.

Jag har haft flera hundar samtidigt förr, som mest hade vi tre stycken Whippets på samma gång och det fungerade rätt så bra men två stycken är nog mera lagomt.

[Vargnatt-]
0

Jag och sambon har en berner sennen, men vi vill gärna ha en till hund i framtiden :)

Vattnadal
0

Har 8, men bara 3 av dem är mina. Fler än inplanerade oxå, då vi ska para en tik i sommar och spara minst en valp.

En av dessa är ren sällskapshund, de andra sällskapsdraghundar. Jag har Raksha, en snart 11 år gammal goldentik, Vidar en 5 år gammal kastrerad alaskan huskybastard (husky, schaffer grönländare) och Ego en 8 mån siberian. Maken har en alsakan huskytik på 10 år, en oreg sibbetik på 6 år, en sibbehane på 3 år, en sibbetik på 2 år och kullsystern till min valp.

De rasrena bor ute, kommer in och häslar på ibland, alaskans och golden bor inne, 10 åringen är ute dagtid dock.

Blir ev 2 sällskapshundar i framtiden, då jag alltid vill ha en golden, men gärna skaffar en RR efter Vidar. Två som bor inne och vill ha mental aktivering och en annan träning och uppfostran räcker gott till mig.

Huskyn blir det nog ett gäng till av. Maken vill först ha ett 6-spann sibbar att tävla med, men vill kanske hellre ha ett 8-spann. Börjar vi köra lite turister för att få in några kronor till hundmat, kanske vi har råd med fler ändå.
Nu har ju jag börjat våga köra mer oxå, tidigare har ag vägrat fler än 2. Kom precis hem från en liten sväng med Vidar och valparna (de andra är i stugan med husse). Kan jag köra med 3 kan jag köra med 4, och sen kanske jag vågar ännu fler! Tänk om det slutar med att jag vill ha ett eget 6-spann! Attans polarhundssjuka!!!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Bleenda
0

Jag har 12 vovvar. Så några fritids problem har jag inte. För nuvarande har vi en kull på 5 valpar också om dom också ska räknas.

Jösses, då har vi 17 st.

Johanna
0

Jag har 2st… tycker att det är alldeles lagom m 2

även om jag gärna skulle vilja ha hela huset fullt m hundar så blir 2st bra… tycker d är mkt bättre m 2 än 1

gejsa
0

Jag har 4 stycken hemma. Men tycker eg att det skulle räcka med en. Två schäfrar och två blandraser med storpudel i sig så dom är lika stora som schäfrarna ungefär.

Men bor på landet så det är ok ändå.

kajsa_karin
0

Jag har tre hundar

2 rena Labradorer och en lbbe blandning

AnnaKarin
0

Här har vi en blandis Amris/M Pudel och en Chihuahua, blir nog en Chihuahua till inom nå't år. Som mest har vi haft tre hundar samtidigt, en golden/labbe, en Curly och en Chihuahua.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

IdaS-A
0

Har bara en. Men min mamma har många så min får träffa kompisar ändå. Vill ha minst en till av samma ras

AndreasS
0

Våran familj har en hund (rottweiler) vilket jag tycker räcker bra för våran del.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek