amerikansk cocker spaniel - bildtråd
jag vill se bilder på era amerikanska cocker spaniels ^^
(ska se om jag kan ta kort på min)
You can't spell Bitchy without Itchy

ingen som har :S

Nån som vet hur stort motions och stimulans behov dessa hundar har?
de behöver inte speciellt mkt motion eller stimulans. mamma har med sig sina på jobbet. och då får de bara ligga stilla en hel dag. men å andra sidan så går hon långa promenader på helgerna för att hon tycker om det. de är en väldigt lätt ras. och gör man som vi och klipper bort all päls så slipper man allt jobb med att borsta. de är ju rikitiga soffkuddar, men de är i grund och botten en jakthund så de går ju hur bra som helst att ha till exempel agility.

#7 Är det svårt o ha dom lösa på t.ex tomten elr i skogen? Tänkte på om dom hellre springer bort än att vara i närheten av sin ägare.
båda är som plåster på mamma, de springer som längst 10-12 meter bort sen vänder de och kommer tillbaka. när vi hade land så lärde de sig på en gång var tomtgränsen gick. dock e den svarta så pass hörselskadad nu så honom har hon en plastad spårlina så att hon kan fånga in honom om han inte hör. men de e otroligt lättlärda och väldigt trogna :) en underbar hund om man inte har all tid i världen och underbara som förstahund. de är även underbara med barn och hundrädda. de är ju alltid glada.
jag rekomenderar amrisar starkt om man inte vill ha så mkt jobb

#9 Okey. Tack för svaret :)
Jag pendlar mellan flera raser nu. Bland annat Staffordshire Bullterrier och en Amris. Ingen aning om vilken ras jag borde välja. Har beslutsångest som bara den. 

jag är mer för staffar och pitbulls :P
men min mor var den som ville skaffa en amris :D
men jag tkr fortfarande om rasen väldigt mkt ^^

#11 Hoppas det är okey att jag snor din tråd lite? 
Har hört att staffordshire bullterrier hanar är väldigt jobbiga i sättet om man inte kastrerar, vet du om det stämmer?

jag har mer erfarenhet av pitbullterriers (äkta, inte amstaffblandis)
och de kan vara väldigt jobbiga om man inte kastrerar dem…speciellt tikar, de kan slåss till döden om det kommer in en annan tik på "deras revir"

#15 Så söt ^-^
Läste nånstans att amrisars temperament och beteende kan vara väldigt olika beroende på färg? ;o Låter väldigt märkligt i mina ögon, men kan det stämma?
Jag är väldigt kär i färgen buff..

har inte märkt av eller hört ngnstans :S
har hand om mammas hund och grannens buff hane (som komiskt nog är mammas hunds farbror)

Kanske bara är rykten då.. men tyckte jag läste här på forumet att det fanns en bok som hette "Du och din cockerspaniel av bruce nånting" där det stod bla om dom olika temperamenten beroende på färg.
Åh buff! Har du nån bild på den buffhanen? *.*
Vet du nånting om hur han är till temperamentet och beteendet?

just den buffhanen ska man inte använda som exempel då han är resultat av en tjuvparning av syskon…
så hans psyke är inte allt man kan önska sej…
och tyvärr har jag ingen bild på honom då han fått bo ute på landet hos "mormor" ett tag…
min absoluta favoritfärg på amris är nog ändå chokladbrun