Eget bygge
hejsan!
Pappa och jag ska då bygga oss en egen agility bana har vi tänkt oss ^^ Jag behöver lite idér, någon som har gjort något själv?? Nå ritningar eller bilder?
Vi har lite idér själv men behöver mer =D
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

det är ju inte ett hemmabygge men på rusta finns det agility hinder, slalom pinnar och en tunnel.

hinder kan man väl bygga med vad som ex 2 backar med en pinne över.. slalom ex vägstolpar eller liknande? tunnel hmm den får man aknske köpa eller göra av en stor hösäck och stål tråd? vipp präda en bock oh en planka kanske, med något bra halkskydd på med kanske ex badrumsmatta, något sandapapper liknande… de där dom klättrar över kan man väl ha 2 pallbockar (eller ett bort) med plankor upp på med små träbittar som man spikar på, så de ligger vågrätt på sedan en rak planka rätt över som en liten bro typ… lite ex som ja kan komma på…

ja nu har ju inte jag någa vanliga mått för grejerna, men till ramper osv så borde det vara hållbarast o bäst att antingen bocka plåt för att bygga stälningen sedan skruva fast träskivor i det, eller svettsa ihop ställningen av då antingen plåt eller vilkeljärn och plattjärn.
Sen klä in skivorna i filt!
sen för att göra hopphinder så kan man köpa antingen en U balk eller bocka plåt så att lämpliga brädor kan få plats i det sen bara köra stadiga med på det så är det lätt att anpassa höjden efter hunden genom att ta bort och sätta dig brädor i balken!
Ursäkta min kanske väldigt dåliga förklaring! men klockan är kvart över 6 och jag snart ut med hunden för att sedan skynda iväg till jobbet så är lite småtrött:p
#2 vi ska bygga saker int ehitta på något men tack endå.
#3 vi har en idé med nockar till "rampen" så det har vi kommit fram till. Och så hade vi tänkt att göra en tunnel av pressening. Tack för svaret så här tidigt på morgonen ;)
Jag skulle vilja ha ritning på ett hinder.
#5 tack!! det kommer komma till stor hjälp =D
Kan se ifall min man har kvar ritningarna på banan vi har här hemma men är tveksam till det då den är flera år gammal. Vill önska lycka till i alla fall, skit kul att ha en egen bana. 
#7 oh ja det skulle va kul att se ifall ni har kvar =)
det kan jag förstå, speciellt när man int ekan komma till klubben varje dag och träna =)

Nu har jag inget ritningsprogram installerat på datorn så kan inte få fram några ritningar just nu! iaf inga bra:p
sen beror det på vad du ska bygga av och om du är svets/plåtkunnig, eller om du ska bygga i trä osv.
#9 I trä har vi tänkt oss. det ska inte bli för avancerat ;) bara min lilla pappa och jag som ska bygga =) ;) men han är ju svetsare igentligen.

Okej,
Men ja om han är svetsare så borde han väl lite enkelt kunna rita lite ritningar? till både trä och till metall?
Ja iaf dem stälningarna jag har i huvudet just nu är inte alls svårt att rita ritning till, är dock bara att jag inte har någe ritningsprogram installerat så kan inte rita ett till er, plus då att jag inte vet vad ni ska ha för höjd, bredd och vad ni tänkt använda er av för bräder osv.
Har ändå inget att göra så hade varit kul o rita upp lite åt dig bara jag haft t ex CAD hemma.
#11 har ingen aning, han var svettsare förr inte längre men han kan.
jag tänkte gå efter måtten som finns i pdf filen lite längre i upp.

Okej,
Du har ju iufs nästan färdiga ritingar i den pdf filen, så abra att börja bygga då jue:p
Dem är inte alls svåra att bygga, lite bräder, lite skruv och någon timme eller 2 sen har du första saken klar:D
Lycka till :D
jo precis =) men vi ska bara ha ork och virke ;)
Frågade min man men han har tyvärr inte ritningarna kvar. Dem försvann när han ränsa vinden. Men hoppas ni löser det i alla fall. 
#15 jadå det kommer vi nog göra. men tack endå!=)

Du får väl lägga upp lite bilder sen på det du byggt när du un bygger det :D skulle vara kul o se lite resultat:D
#17 japp =) jag frågade pappsi idag ifall vi redan hade nå virke, han sa att det ligger nått där ute på ladan så vi får se när vi börjar =) ska bli spännande =)

Hur går det med bygget? 
#19 hehe gud va nyfikna ni är ;) vi har inte ens tänkt på att börja ;) i helgen har vi firat min syster som fyllt år, så det har inte blivit nå av . får se när vi börjar =)

Nehe, idag tycker jag att det är DU som tar på dig snickarbyxorna och ger dig ut efter verke. Ta med dig farsan din så ni kommer igång snart:D
#21 haha =D jo men vi håller på att planerar ;) hehe

Jaha, ni är sånna som tkr det är långt mellan planering och handling:p
hehe ja ^^ vi är sånna som det tar lång tid för att börja men när vi lär börjar tar det aldrig slut xD
nä men pappa har faktist en son med sin sambo på 5 månader, han kräver lite tid ;)

Jaha hehe, ja det är klart:p
Men du kan ju ta fram pänna, paper och linjal. och börja kladda p en ritning:p
#25 det har vi gjort, lite idér och sånt ^^

Gutt :D

Jaha L8sson Hur går det med bygget nu då?:D

Har inte läst varenda inlägg, men såg en länk till reglerna, och såg att det var länkat till gamla regler. HÄR är nya reglerna.
Vet inte hur mycket som är ändrat på just det du ska kolla, men lika bra att använda rätt regler om man ändå ska använda sig av det. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
det går inte alls bra med bygget, eftersom jag inte ska ha kvar min hund Bosse, lite jobbigt just nu för jag ska sälja honom =( men ska fortsätta med bygget efteråt och när jag hittat "ny" hund… =/

Varför kan du inte ha kvar bosse?
#31 för att jag ska in på en skola, ett hundsportsgymnasium. Och Bosse kommer inte trivas där. eftersom han blir väldigt stressad av andra hundar som springer, skäller och gör saker. Han är ett kontrollfreak. Jag har bestämt detta för hans egna bästa, för jag vill inte utsätta honom för något jag vet att han kommer må dåligt av.

Okej, låter verkligen tråkigt!
Stackars lilla bosse me som får flytta!
Men ja lycka till på din skola iaf!
#33 jo det är inge skoj att göra detta. har tänkt att skit ai skolan för att få ha kvar Bosse. men min dröm är att gå i den skolan. har gått om ett år nu på Iv för att komma in. Men jag vet att han får det bra och att jag får häls apå när jag vill!

OKej, Ja Skolan är ju viktig för framtiden. Lite otur där att få gå IV bara:S, Vad har du för planer på ny hund då?
#35 japp men Iv harhjälpt mej bra =) jobbat upp 4 ämnen =)
jag vet ej än :) en arbetande hund vill jag ha. som jag kan träna lydnad, agility och weight pull med =)

Ja det är ju bra att Iv finns, bara tråkigt att behöva gå där för att komma in på något man verkligen vill gå. Jag slapp Iv då jag arbetade upp alt under högstadiet som tur väl var, men inte alltid lätt att ta tummen ur röven o börja plugga då:P
på gymnasiet gick jag Åk2 2 år i rad. men inte fick jag några bättre betyg för det:p.
Men hoppas du klarar av skoan nu o kommer in på din linje, och att du hittar en riktigt fin hund!
Och hoppas att lilla Bosse får det bra på sitt nya hem :D
jaa jag är inte så förtjust i skolan, men nu jädras sk ajag in på det jag vill göra ^^ Japp tackar tackar =D
och får hoppas det blir något hinder eller 2 snart framöver =)

Det är bra :D
Tjata lite på pappsen oxå:p