Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 788 ggr
AnimalLover
0

Orolig

Vi har en hund här på gården vars ägare e handikappad .. hon e döv , Den hunden e grymt aggressiv och har försökt attackera andra hundar samt människor .. Den hunden rymmer typ hela tiden från kopplet .. och när den väl gör det så går kopplet av men hon köper inget nytt utan knyter bara ihop det igen .. Om det nu e så att den försöker attackera igen, finns det ngt sätt man kan göra för att avleda den ?

[IsabelleA]
0

Hade jag min hund med mig skulle jag genast lyfta upp honom och försiktigt putta bort den "attakerande" hunden. Funkar inte detta skulle jag antagligen ryta till. Jag tycker att du försöker prata med hundägaren. (eller skriva till henne eftersom att hon är döv).

AnimalLover
0

Mjo men våran hund är en borzoi å han e nog liite svår att lyfta :P det e många som pratat med henne men hon bryr sig inte

Zebben
0

Vet Ni var hon bor så skriv ett brev och lägg i brevinkastet. Är väl kanske svårt att "prata" med henne om hon är döv och kanske upprörd.

Skriv hur Du/Ni upplever situationen och att hon bör köpa ett bättre koppel som inte går sönder. Skriv att om det inte blir en förbättring så får Ni kanske prata med hyresvärden om att det är problem.

Ta med Dig en vattenflaska med Dig ut. Kommer hunden farande så ryt till lugnt men bestämt och får Du ingen reaktion så spruta en dusch på hunden. Är den mycket aggressiv och verkligen går till attack så skulle jag köpa en dogdefence spray och ge honom en dusch med. Därefter en anmälan till polisen.