Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 846 ggr
KadjaNina
0

Nybörjarkurs i agillity

När brukar de köra igång med nybörjarkurser i agillity och vad kostar det ungefär? Jag har alltid velat testa agillity, men jag kunde inte börja förra året då Troja var för ung.

Men grejen är att Troja gör utfall vid möte av andra hundar. Kan det möjligtvis funka fast hon gör det? Får hon hälsa på hunden så är det ok.

SaraC
0

Prata med instruktören för kursen och förklara läget och se vad denne säger.

Skulle tro att det är nyttigt för din vovve att vara på kursen med en massa andra hundar. En del hundar som annars har hyss som utfall för sig, brukar sköta sig mycket bättre på kurser faktiskt.

Att börja med att gå en allmän lydnad kurs först är ju också en idé.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KadjaNina
0

Jo, att gå en allmän lydnads kurs är något jag tänkt göra när de börjar köra igång med dem. Jag pratade med någon från brukshundsklubben och hon sa att de brukade annonsera om kursstart i god tid, tidigast i april.

Jag håller tummarna för att jag och Troja ska kunna börja med agillity, det är något jag velat göra länge.

Yessica
0

Jag och Pippi ska gå agilitykurs (nybörjare), och vi startar den 31/3 och det kostar 1.000:- inkl litteratur. Är man inte medlem måste man ju betala in det också, men jag är ju medlem.

Det är bäst att prata med dom på brukshundsklubben och se vad dom säger om din hunds beteende, om dom tror det skulle funka. Glad Då får du rätt svar direkt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Malin3033]
0

min agilitykurs (dock tävlingsinriktning, men dem andra nybörjarkurserna startar samma vecka) börjar 20 april, sent enligt mig men vädret är ju säkare då.

sokka
0

Har en bullmastiff tik på 1,3 år. I April är hon nästan ett o ett halvt, dom kan växa upp till 3 års ålder. Oftast till runt 2. När är ok att börja med agulity med henne? Hon är en bullmastiff så jag vill skona hennes höfter, någon som vet?

AnnL
0

Jag har en liten blandis på 7 mån och undrar också hur gamla dom ska vara innan man börjar träna agillity

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

sokka
0

nån som vet?

Yessica
0

På kurser brukar det vara en gräns på 1 år. Men man kan träna in annat innan. t ex tunnlar och lock-träning (target) inför kontakfälten. Jag har även tränat Pippi på gungans kontaktfält, då har hon bara fått hoppa upp där nere och ställt sig rätt. Men inte för ofta, då det kan vara jobbigt för dom. Tänk på att unga hundar inte har så bra kroppskontroll alltid så balanshindrena ska man vänta med! Glad

Jag kommer gå nyb. agilitykurs med Pippi, som sagt, start 31 mars och den 27 januari blev hon 1år. Hon är inte röntgad än. Men uppfödaren sa att det skulle nog inte vara något problem. För mina hundar busar så mycket, och det är i så fall värre än agilityträningen, då det är mera planerade svängar på agilityplan. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi