Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1909 ggr
auringel
0

fler med samma problem?

Hej.

Jag kom precis in från promenaden med mina två hundar och är ganska upprörd. Det ligger nämligen krossade glasflaskor längs flera delar av vår favorit promenad.

På sistone känns det som om de krossade glasflaskorna ökat i antal och även om man plockar bort det värsta av glasbitarna så finns det ju alltid kvar lite…

Vad ska man göra?? Vi har bytt favoritpromenader flera gånger nu just för att det ligger glas… det börjar kännas som om man inte kan gå någonstans av rädsla för att det kommer ligga krossat glas på eller bredvid vägen.

KadjaNina
0

Jag tycker också det är riktigt störande. Min mammas hund fick en glasskärva i tassen en gång. :S

Maddepadde
0

Köp tasspåsar eller skor till hunden.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

silvery
0

mm brist på respekt finns tyvärr överallt..

ingann
0

Här ligger det krossat glas nästan överallt så det är jättesvårt att hitta nåt bra ställe att gå på…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Usch, verkar det som dom krossar glas på flit tro för att ni inte ska gå med hundarna där eller?

Själv bor man ju i skogen. Finns inte en enda glasflaska här.

Manda29
0

Jodå efter nästan varje helg så är det alltid nån som krossat flaskor. Allrahelst vid festhelger och skolavslutningar. Bor vid en sån gata där det periodvis rör sig mycket folk.
Men peppar peppar så har hundarna klarat sig från att skada sig på det.

anaprincess
0

Hos oss så finns det ett sopsorteringsrum där det alltid ligger glas på backen :/ finns ingen väg runt så bär alltid min hund förbi där.

gejsa
0

Usch, tror inte jag vill flytta till stan något mera. Suck!

J-Parnebo
0

Hos oss så finns det nästan inget glas, har hittat i skogen en gång för jäätte längesedan, men annars har jag inget minne av att det ligger glas där jag brukar gå. ibland på busshållplatser när några barn har krossat dom, men inte annars ^^

silverorm
0

Jodå.. känner igen det där, min Missy har skurit sig på glas 3 ggr nu sen i somras, införskaffade gummiskor till henne så såren skulle läka ifred. Det är tydligen poppis att krossa glas på helgerna, rika fjortisar som snott pappas flaskor el nåt…Skrikandes Jag går alltid o glor som en fåne på gångbanan o söker glas, innan Missy skulle råka trampa i det, men värst är det om det ligger i högre gräs el om de satt på pin kiv fast skärvor i jorden så vassa glasskärvor pekar uppåt! Skrikandes

silvery
0

snart får man gå ut med dammsugare och sopkvast

rockygubben
0

Här är det likadant,man blir flyförbannad varje gång!Man får ibland gå omvägar för att slippa det vilket inte är lätt.Skrikandes

Linnda
0

Usch ja, jag känner igen detta problemet. Här är det också krossat glas efter helgerna. Går också som en tok och stirrar i marken efter glasbitar…Det finns vissa promenadsträckor som jag undviker för att det är så mycket glasbitar där. Fy för folk som kastar glas.

#10 usch vad hemskt det lät med folk som sätter glas i marken på det viset. Det har jag som tur var inte sett av här.

auringel
0

Mina hundar har som tur är klarat sig… men har minnen sedan det att jag var liten (innan vi skaffade hund) om hur mannen som ägde min favorit hund kom bärandes på henne efter att hon skurit sig på glas… det blev röda spår efter dem… Hemskt… jag hoppas att mina hundar inte råkar ut för det men just nu känns det som om det bara är en tidsfråga.

Varje gång jag ser ett nytt ställe med krossat glas så vill jag få tag på de som krossat flaskan och tvinga dem gå barfota över glassplittret… Skrikandes allt för att de inte ska göra om det hela igen…

När vi flyttade hit såg man sällan av glassplitter eller annat skräp… men nu hittar man nya högar med glas nästan varannan dag.. det börjar kännas hopplöst..

Undra vad de tänker när de krossar flaskan??

RobFrazie
0

Asså när man var mindre brydde man sig inte om att man slängde en glasflaska, eller att man pangade en gatulyckta så glaset trillade ner o splittret låg över hela gatan. Men idag när man morgnat till en aning och skaffat sig en hund ja då är det rent förjävligt så fort man ser något sådant. Var för några månader sen, ja då var det 2 krossade gatlycktor här där jag bor och det var inte alls kul, för jag såg det inte förens hunden stog bland skärvorna, hände inget men kunde gjort!

Nu försekommer det inte mycket sånt jusst där jag går med min hund som tur är!.