Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2130 ggr
[SusannaK]
0

Hej!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte presentera mig!Glad

Jag heter Susanna kallas för Sanna är 36 år, gift fyrbarnsmamma som bor på landet tillsammans med våra älskade djur.

Vi har en basset hound som heter Gustav och han är 5 år. 2 katter…marsvinspojkar och diskusfiskar samt malar.

Vi har den sista tiden småtittat efter en hundkompis till Gustav. Vilket är väldigt spännande såklart. Ännu är inget bestämt vet inte vilken ras eller så.

Han hade en Grand Danois kompis som tyvärr fick sluta sina dagar för en ganska lång tid sedan.

Nu börjar jag känna mig redo för att axla en ny hunds behov. Den här gången ska det vara en hund som är mindre än en grandis iallafall så långt har vi kommitFlört

Det här ska få ta sin tid…inget är bråttom allt ska kännas rätt. Kom föresten gärna med förslag för det är så roligt att undersöka kika på nya hundraser.

Jag jobbar hemifrån så vår Gustav har ju blivit bortskämd med att nästan alltid ha någon hemmaGlad

Skickar med en semesterbild på honomSkrattande

Kram Sanna

[SusannaK]
0

SÄnder med en bild till…han och katten Svante är goda vänner och han delar gärna med sig av en bit säng till kattenGlad

[SusannaK]
0

Attans såg nu att det fanns en stående presentationtråd….jag som ändå kikade efterSkäms…..nån moderator kanske kan flytta tråden eventuellt?

Zebben
0

Välkommen!!

Låter som ett härligt liv för Dig och djuren! Att hitta en ny hundkompis låter inte så svårt. Speciellt inte om man kommit så långt att man vet att den ska vara mindre än en grandis. Tungan ute Skrattande Då är det ju inte så många raser kvar att sålla runt bland. Flört

Första bilden var ju för skön! Är Ni säkra på att han vill ha en kompis? Ser ut att njuta rätt bra av lugnet sin fåtölj. Glad

Hoppas Du kommer trivas här hos oss på Hif.

Mvh Medarbetare Zebben

Ziggi
0

Välkommen! vad kul att du har hittat hitGlad Jag är själv rätt ny och kan avslöja att det är jätte snälla personer här på hundar i fokus.Skrattande

[SusannaK]
0

#3 Tack för välkomnandet! *ha ha*…ja vi är ganska så säkra på att han vill, för det är så roligt med andra hundar förstår duGlad o ibland blir han lite för slö *hrpfm*…visst det hör väl till den här rasen också att vara en liten latisFlört. Men en hundkompis tror jag hade gjort honom gott.

#4 Tack tack låter bra det! Skrattande

SaraC
0

Välkommen! Vilken häftig hund!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zandrinos
0

Vilken coool killeKyss

sagalisa
0

Välkommen!! Hur söt är inte den första bilden då, haha, han ser supergo ut!!! Alltid gillat basset som ras. Själv har jag bland annat en mindre variant av "korvformad" hund, tax=)

rockygubben
0

Välkommen! Glad

[SusannaK]
0

Tack för välkomnandet!Skrattande

Zebben
0

Har faktiskt ingen erfarenhet alls av basset hound, mer än ett roligt minne från när de på tv visade ett filmklipp från ett hunddagis som var ute och gick på gärdet i stockholm. De hade ett flertal hundar lösa varav en var en basset hound hane. De kastade boll och den här killen ville så väldigt gärna ha bollen, men hade så klart ingen chans mot de andra mkt snabbare hundarna. De sprang i en svag nedförsbacke på ängen och killen fick upp lite extra fart och man såg hans förhoppning lysa i ögonen. Snart tar jag den jäkla bollen! och i samma ögonblick så trampar han på sitt vänstra öra och faller som en kägla och rullar nedför backen. Blicken han hade när han stannat upp var obetalbar. Vilken besvikelse!! Han var ju så nära….

[SusannaK]
0

#11 --->Skrattande *ha ha* Jaaaa… dessa öron kan bli lite i vägen iblandFlört…särkillt när han var valp så snubblades det ganska så ofta på öronen som var på tok för långa för kroppenTungan ute

Jag filmade honom här i somras när han kom springandes emot mig…glad i hågen. Sen spelade jag upp det i "slow motion"….allt detta skinn och öronen som flaxar och far. Ja vi skrattade så vi grät här maken, barnen och jag…så himla go dåKyss

[Vargnatt-]
0

Välkommen :) Vilken charmig basset du har! Det är en av mina drömraser som jag så gärna vill ha någon gång i framtiden :)

[lillbrun]
0

Hi hi bassetar är så coola! min mor har sin andra basset just nu. Han heter svarnte, som er katt. lite roligt!

Fast de är en petit. Så han har ju lite annan päls. Men dom är roliga :)

emma071
0

naw… .sööta djur du haar!! här är min golleplott

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

emma071
0

naw… .sööta djur du haar!! här är min golleplott

[SusannaK]
0

Tack så mycket Gustav bugar och dreglarSkrattandeTungan uteFlört

#16--- Du har en annan favvoras som jag gillar Skrattande

emma071
0

:Dtaack!