Hundar iFokus

Hundar

Etikettböcker-filmer
Läst 8138 ggr
Zebben
0

Lexikon i Hundspråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här lär en av våra mest kända hundinstruktörer, Anders Hallgren, dig att förstå din hunds språk och att tolka olika hundens signaler.

Författare: Anders Hallgren. Han behöver väl ingen större presentation. För Er som inte känner till Anders så har han de senaste 40 åren studerat både hund- och humanpsykologi. Han är en otroligt duktig och kunnig hundmänniska och tillhör en av världens främsta på hundträning.

Boken handlar om hundars språk och signaler. Anders tar upp allt Du behöver veta om hundar och dess språk. För att kunna hund måste man kunna läsa hund. Det är inte alltid så lätt. Om det vore så enkelt att hunden var glad när den viftade på svansen så skulle alla kunna hund. Tyvärr är det ju inte hela sanningen bakom en viftande svans. Boken hjälper Dig genom tydliga förklaringar på hur signalerna ser ut och i vilka situationer de används. Hundar pratar ju både med kroppssignaler, rörelser, läten, doft och beröring.

Några av de otroligt många frågor Du får svar på är:

• Varför morrar hundar?
  • Varför gäspar hundar?
  • Hur visar en hund underkastelse?
  • Hur får man kontakt med en rädd hund?
  • Måste man vara ledare över sin hund?
  • Hur vanligt är det med aggression hos hund?

En bok som är bland den första i sitt slag. En hel bok om endast kroppspråk! Boken är lättläst och med många förklarande bilder och teckningar. Kan varmt rekommendera boken och den bör stå i varje hundägares bokhylla.

Ziggi
0

Kan man köpa boken från internet någonstans? jag brukar titta i en bokhandel här i närheten efter bra hunböcker och den här har jag tyvärr inte sett där, så det vore perfekt om den gick att köpa från internet ^^

Zebben
0

Det går att köpa boken från både adlibris och  bokus

Ziggi
0

#2 ok tackGlad

Ziggi
0

Bah min vanliga tur, boken är slutsåld på båda hemsidornaObestämdFlört

Zebben
0

Såg det, men de kommer nog in snart!