Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2172 ggr
Linz86
0

privat veterinär !

Hej !

Är det någon som vet någon bra privat veterinär i norra stockholm som är duktig på kastrering ?? Vad kostar en kastrering på han hund *privat  ?

Skulle bli jätte glad för svar =)

Mvh Lina Glad

ingann
0

varför privat?? det är säkerligen inte billigare än på en klinik skulle jag tro.. om det inte är en sån där "hemmaveterinär" som inte är så noga med hygienen förståss…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

destroyed
0

Jag tror att det bästa du kan göra är att kolla runt på kliniker och privata vet. Ibalnd så tar privata vet. mycket mer pengar än vad kliniker gör. Oftast så kostar kastering mellan 2500-3000 vad jag har hört vet inte om det är för kliniker eller privata vet.

[lillbrun]
0

Här har jag för mej att kastrering kostar över 4000. Men har ingen koll hur det är i stockholm, ta en telefonkatalog och ring runt… det går nog snabbast!

Singo-Torpet
0

jag betalade 1500kr plus medicin då och den gick väl på 100-250kr hos våran vet som ja alltid går till vad gäller vacc kastration av katt m.m. billigt och hur bra gjort som helst… (han hund)

Friida
0

priset beror också på hur tung hunden är har jag hört ( hur mycket sövningmedel de behöver..)

Singo-Torpet
0

#5 ja de gör det hos min vet i alla fall, jag har en kille på 5-6kg en jack russell, men de flesta har ett grund pris och sedan beror de på vikt. men ja har inte hittat någon billigare och som är så bra som i hävrö på just detta.

Anett Lindbom
0

Synd att du inte bor i Hälsingland, för i Alfta har vid Gäddviks vet.praktik och hon är superduktig. Hon kastrerade våran Irl.varghund som vi hade förr och till sin hjälp hade hon en narkosläkare från sjukhuset eftersom att det är en risk att söva så pass stora & tunga hundar. Så den veterinären kan jag varmt rekomendera för hon är super..

Singo-Torpet
0

#0 hävrö ligger i all fall i norra stockholm, norr om norrtälje..

Annarex
0

jag praktiserar på vetrinärstation varje mån-tis,

så dom går på efter hur stor hunden är:)

nybban
0

Jag tror nog tvärtom att privata veterinärer är billigare, i alla fall är det så här i Luleå. Kastrering av en jack russelblandis 1500:- hos en privat vet, djursjukhuset tar nog det dubbla.