Bullmastiff
Bullmastiffen verkar vara en jättehärlig ras tycker jag och undrar om det finns någon här inne på HiF som har egna arferenheter av rasen ?
Nu är det långt ifrån aktuellt, jag tycker bara det verkar vara en mysig ras jag upptäckt :)
Hur fungerar de ihop med andra hundar och sådär, någon som vet och som sagt kan berätta lite om rasen ;D ?
Mvh Ellenfyrkant
Hur rasen fungerar ihop med andra hundar är högst individuellt, oavsett ras..
Helena

Har du hittat till Bullmastiff forumet? Annars är detta länken, välkommen: http://bullmastiff.forum24.se/
Det är en mysig ras men ta dig tid at hitta rätt uppfödare, det är inte den friskaste rasen tyvärr, så välj med stor omsorg och prata med flera olika, fråga MASSOR finna inga dumma frågor.
Jag har haft en Bullmastiff som vi nyligt tyvärr fick låta somna in pga plågsamma allergier där det inte längre fanns något botemedel.
Underbar ras, absolut!
Har du funderingar så försöker jag gärna svara.

#2 Tack för svar :)
Du skriver att de har mycket olika sjukdomar inom rasen. Vilka är vanliga ? Höfter kan jag anta ? Men du får gärna skriva de vanliga :)
Mvh Ellenfyrkant
hehe känner en uppfödare av bullmastiff (A)
dem är skithäftiga..fast såsom jag har förstått så är mentalieteten olika så ta reda på hur föreldrarna och hur stamtavlan är :P

De är juh totalt underbara. Älskar den sortens hundar av mastifftyp. Tyvärr är de lite för stora för att trivas på mina 47 kvadrat. Men det är underbara hundar
.... You Never Can Tell ....