Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1007 ggr
[jakke94]
0

Bullterrier ?!

hejsan,
jag undrar om någon här har en bullterrier, eller har erfarenhet av hunden som skulle vilja berätta lite om rasen, gärna bilder.

har läst om dem i böcker o.s.v men där tycker man får än rätt orätvis bild av dem för där står tex; en bullterrier ger sig aldrig och slåss tills motståndaren är död och sånt, Är många agressiva ? eller är det hur man gör dem till ?

har erfarenhet av engelsk staffordshire bullterrier.. är dem lika till sättet ? :)

skulle gärna vilja ha en i framtiden :)

Mischa
0

Bullterriern är totalt utställningsavlad och skall liksom alla andra hundraser inte ha någon form av aggrissivitet, har ingen aning om hund/könsaggressivitet är speciellt utpräglad hos bullterriern likt många andra raser.

≧◔◡◔≦

[jakke94]
0

#1 tackar.. ingen här som har en bullterrier ? :)

anaprincess
0

Var en artikel om dom i Härliga hund för nån månad sen och tyckte det värkade vara en trevlig hund. Men uppfödaren berättade att det inte var nån förstahund och att dom var ganska tuff att uppfostra.

[jakke94]
0

okej.. ja fast första hund är det inte för mig :P

[jakke94]
0

puttar nu när folk kanske börjar komma hem från jobb o.s.v

[jakke94]
0

finns det typ inte någon som har några erfarenheter ? :O =( hehe

[jakke94]
0

puttar en gång till iallafall :P hehe värkar inte vara någon här som har en bullterrier =/ :P

Mischa
0

så jättevanligs är dom inte, testa ett mer bulleinriktat forum

≧◔◡◔≦

Zebben
0

De kräver sin ägare ja. De är ganska självständiga och envisa, så det gäller att ha en viss sorts humor om man ska äga en.

Vill de inte gå så går de inte. Vill de inte komma så kommer de inte. De prövar verkligen ens tålamod och har mer eller mindre noll will-to-please.

Gluskap
0

Haha det där om att inte gå känner jag igen från kompiens systers hunddagis! Haha, där är en som stannar och sätter sig, så måste man klia honom bakom örat så går det bra att gå sen igen Skrattande

IdaS-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en miniatyr bullterrier tik som är 8 månader.

Tycker att de är underbara hundar. Hon är envis men man får vara envisare. Det finns en bra bok som heter bullterriern i våra hjärtan som jag kan tips om.

anaprincess
0

#11 vilken fin hund du har :)

IdaS-A
0

#12 Tack så mycket. Vi kallar henne Luna