AKUT !
Jag har alltid hört att rå kyckling är farligt. Vi tog ut frysta kycklingfileér från frysen som vi tinade lite. När vi skulle flytta på fatet så råkade lite av vätskan från kycklingen spillas ut på golvet. Innan jag hann dit o torka bort kastade hunden sig över det o började slicka. Är det farligt? Har alltid hört att bakterierna från kycklingen är riktigt farliga..
Borde jag oroa mig?
Nej det är inte farligt. Jag ger rå (svensk) kycklinghals och vingar till min och han mår toppen bra. Och även om kycklingen inte var svensk så tror jag inte det är några större probelm
.
Phu.. Kanon. Tack ! Började bli lite orolig..
Visst kan man ge frysta kycklingvingar/klubbor? Nån som vet? :)
Ja visst går det. Jag ger frysta märgben också..
jag har hört att kyklingben är farligt för hundar för att de är skörare och flisar sig lätt… vilket kan skapa problem om de sväljer en vass flisa…
sen tror jag att det är så att rå kykling är farligt för människor men inte för hundar… precis som choklad är giftigt för hundar men inte i samma utsträkning för människor…
Så länge det inte är tillagat så är det ok att ge kyckling..
Vad konstigt.. Varför är människor så känsliga men inte hundar?
Mig veterligt ska man inte ge hundarna F-kött…..= fisk, fågel eller fläsk p.g.a vassa ben….märgben är det enda och bästa! :)
Men inte farligt med vätska från kyckling i så små portioner…men i större mängd ska man nog undvika.
Trevlig kväll/Mabia
Tillagade "F-ben" är inte bra, eftersom dom kan flisa sig. Dock inte med det sagt att "F-ben" är bra.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Tack för svaren! Då blir de inge vet. besök ikväll i alla fall !