Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1004 ggr
Marylojs
0

Nu har hon äntligen kommit!

Nu har vi äntligen fått hem vår nya familjemedlem, en schäfertik på 11 månader. Just nu håller vi på för fullt att lära känna varandra (och hon skolas om från lanthund till stadshund) men planen för denna fantastiska tjej är att göra en IPO-stjärna av henne. 

Läs mer och se bilder på http://www.itne.se/zonta

gejsa
0

Vad fin hon är mörk i ansiktet. Vad är det för stam? Då är hon lika gammal som min Bessie.

Zebben
0

Skoj, hur kommer det sig att det blev en 11 månaders?

Å vinglasen framme redan kl 17.30 Tungan ute Laddar Ni inför Let´s Dance Flört

gejsa
0

#2# Haha vilka superögon du har. Jag har ju inga glasögon kvar eftersom kerstin har tagit dom för mig. Men när du skrev så där tog jag fram min supersyn. :)

Dom firar väl att hunden kommit förstås.

Marylojs
0

#1 Tack så mycket! Hon är undan Ängsbackens Tuija och efter Veit vom Fuchsgraben. Förresten vill jag bara säga att jag verkligen håller tummarna för din Bessie. 

Nu finns det ett blogginlägg också, vi uppdaterar kontinuerligt. 

#2 Det blev en ungtik för att vi ville hemskt gärna ha hund från just den här uppfödaren, och två tikar på rad gick tomma. Då erbjöd de sig att antingen hjälpa oss hitta en annan, bra kull eller att ta denna tjej på halvfoder. De hade egentligen sparat henne för att ha kvar själva, som tävlings- och avelstik. Bilden är f ö från igår kväll, så vinet plockades nog inte fram förrän klockat åtta i alla fall. :-)

Zebben
0

#4 Ok, kul. Hoppas det går bra för Er! Skrattande

Hrm….vin på en torsdagskväll…? Tungan uteFlört

Marylojs
0

#4 Tack så mycket, det hoppas vi med! :-) Jag brukar säga att SM 20012 är målet, men husse tycker jag sätter lite mycket press på lillstumpan då. *host*

Man FÅR faktiskt dricka vin på en torsdagskväll om man tagit "vovveledigt" för att hämta hem en ny familjemedlem. *tycka* Tungan ute

gejsa
0

Tack för att du håller tummarna för min stumpa.

Visst får man dricka vin på en torsdagskväll och fira nya vovven. Där håller jag absolut med. Flört

Lycka till med vovven.

Zebben
0

Hi hi….jag är bara så avis. Vill också dricka ett glas vin!  Gråter

gejsa
0

#8# Ha, ha trodde du va avis på nya vovven. Vin är väl enkelt att fixa. Gå till systemet och köp. :)

Zebben
0

#9 Ha ha…nä jag ska snart få tillökning jag med. Skrattande Så jag är inte alls avis.

gejsa
0

#10# Ska du? Det har du inte berättat. Valp eller?

Zebben
0

#11 Japp… en lite valp……..tvåbent sådan och därav vinförbudet. Tungan ute

gejsa
0

#12# Aha, du är gravid? Grattis i vilken månad?

Zebben
0

Tack!

8:e månaden Tungan ute Så det är inte så långt kvar… Glad

gejsa
0

Oj, det har jag alldeles missat. Ja, det är ju inte långt kvar då förstår jag att du inte dricker vin. Skrattande Är det första barnet?

SaraC
0

Oj Zebben det hade jag inte heller någon aning om, grattis! Glad

Och grattis till Marylojs också såklart, som fått sin efterlängtade schäfer Glad Hon var riktigt fin, tycker de är fint när de är mörka.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zebben
0

Har nog inte berättat det innan. Nä, det är inte första. Har en tjej sen tidigare på 3½ år. Du har säkert sett bilderna när hon tränar äldsta tiken…

Zebben
0

Ber om ursäkt för trådkapningen… Skäms

Ska bli roligt att följa Din nya förmåga och se hur det går för Er. Alltid skoj att träna hund…

Marylojs
0

Stort grattis Zebben!!!!!

Zebben
0

Tack! Skrattande

gejsa
0

#17# Haha ja, visst ja, det där fotot har jag ju sett förut. Sorry!

Ursäkta marylojs för trådkapningen men ingen verkade ju veta det här medSkrattande zebben. Skrattande Därav alla frågorna.

Marylojs
0

#21 Det är HEEEEEELT ok! Sådana nyheter får man inte varje dag! :-)

gejsa
0

#22# Håller verkligen med dig. Och att hon har kunnat hålla tyst i hela 8 månader. Tungan ute

Nikkis
0

Jag har redan sagt det, men det tåls att upprepasFlört, Grattis till snygg-tösen. Kommer bli så jäkla bra det här, det är jag stensäker på och kul ska vi ha!
Snart är det förhoppningsvis min tur också *Ihh*

Marylojs
0

#24 Tackar! :-) Vad säger du, gemensamt mål att ha avklarat BH-prov (minst)i år?

Nikkis
0

Hahaha absolut, fast med Nero eller valpis, eller båda?Oskyldig

Marylojs
0

#25 Valpisen kanske vi inte ska kräva det av, men Nero tänkte jag. :-) Ska du med till SM 2012? Tungan ute

Nikkis
0