Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3542 ggr
SaraC
0

Semester i sommar

Har börjat fundera lite smått över sommarens semester. Vi vill åka någonstans i Sverige och jag vill ha förslag på resmål! Glad

Det måste finnas boende där man får ha med sig husdjur.

Vill även gärna ha förslag på ställen där man kan ha med sig hunden, t.ex. badplatser där hundar är tillåtna eller likande.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

rulda
0

Tycker du om att campa? Då finns det massa alternativ ute i sverige.
Vill du vara nära vatten eller inåt land?
norrut eller söderut i sverige?

SaraC
0

#1 Har ingenting emot att bo på en camping, men då måste det finnas stugor att hyra! Nära vatten eller inåt land, menar du i närhet av havet då? Sjöar finns ju överallt Glad Vart i Sverige spelar ingen roll, alla förslag är välkomna så får vi se vad vi tycker sen!

Maddepadde
0

Öland eller kanske Gotland?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Bogart
0

Hm, jag tänkte rekommendera kosteröarna, men tyvärr har bland annat fall av hjärtmask hos räv hittats där, så jag skulle nog inte riskera att ta hunden dit.

Men annars så är ju Västkusten underbar. Har väldigt dålig koll på var man får ha hund med sig, det enda jag vet är att det är kasst med badplatser där man får ha med vovven i Uddevalla iallafall… Hur det är på andra ställen vet jag inte riktigt.

Du måste ju åka till kusten iallafall, annars kan man inte bada! Man kan ju inte bada i sjöar (har faktiskt aldrig badat i sjö). Tungan ute

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

SaraC
0

#3 Gotland har jag funderat lite på faktiskt. Öland är mysigt, men mina föräldrar var där förra året och berättade att det kryllar av fästingar - så vet inte om jag vågar åka dit.

#4 Ja, det är ju mysigt där. Måste kika lite innan och se om det finns bra ställen att ta med sig hund. Haha jag bor ju inne i landet så jag badar alltid i sjö, tycker sämre om hav Tungan ute

Fick ett tips om den här sidan som verkar lite rolig, har inte hunnit kolla så mycket än

Zebben
0

Hit ska Du åka så klart!  Eriksöre 

eller ännu hellre hit: Hundcampus om Du vill ha en aktiv hundsemester.

SaraC
0

#6 Oj, perfekt ju! Enda problemet är ju min skräck inför fästingar Tungan ute

AnneN
0

I denna artikel finns det några tips på ställen där hunden är välkommen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
0

Jag skulle rekommendera att åka uppåt i landet på sommaren, vi åker alltid upp till Lappland varje sommar. Det är ju hur fint som helst där uppe, jag blev helt förvånad och tagen första gången jag var där uppåt. Naturen och lugnet. Man kan verkligen koppla av och känna att man har semester :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Quiila
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara tipsa om Hanatorps camping i Mark. Jag, sambon och Quila bodde i en stuga där förra sommaren. Helt underbart! 
På ena sidan badstranden var det hundbad, och vi var helt ensamma där nästan varenda dag medans folk låg på andra sidan vassen och trängdes ;)

Utsikten när vi öppnade dörren:

~Quila Roze~

Johanna
0

Vi va på Öland förra sommaren… va helt fantasiskt!
o där finns det ju en helt egen badplats för hundar, som är precis lika fin o fräsch som den "vanliga"… o inte alls så långt ifrån.. Böda tror jag det heter..
o jag tyckte inte att det va mer fästingar där än nån annanstans förra sommaren, ?

skulle gärna åka dit igen.. men vi ska nog ha liten i sommar (om allt går bra), så då blir det svårt att åka iväg.. :)

SaraC
0

Tack för alla tips!

#11 Här finns knappt några fästingar, så det är väl jag som är ovan med dem. Antar att det är ganska mycket lite varstans neröver Glad

cupcakes
0

#5 Jag har inte varit på öland men jag tror att förra sommarens insektsinvasion (här var det smockfullt av både flugor, fästingar och getingar) berodde på den milda vintern. I år har det ju varit rätt kallt så förhoppningsvis blir det inte lika mycket i år. Men jag vet ju inte säkert, bara gissar..

SaraC
0

Vi blir nog att åka upp till Sälen bara, så slipper vi åka långt.

Glad

AnnL
0

Jag bor i närheten av Skummeslöv, Mellbystrand. Skummeslöv har ett speciellt badställe för hundar nere vid havet.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

adone
0

varför inte åka till Gekås i Ullared. Jättefin camping,och nära till Falkenberg och havet.

rulda
0

Gräsö är mysigt också, men mycket fästingar. Det är en väldigt liten ö, men det är lätt att hitta sina små privata badplatser dit ingen annan går. :)
Vet dock inte om man kan hyra stuga på gräsö kamping

[jakke94]
0

om du ska ner till skåne så finns det två fina stenbrott där hunden är välkommen, belleberga och dalby-stenbrott.. bägge ligger utanför lund nära byn dalby .. :)

emmeb
0

Jag måste ju vara lätt partisk och föreslå vackra HögaKusten. ;) http://www.hogakusten.com/

SaraC
0

Tack för förslagen, men vi har bestämt att bara låna en stuga i fjällen. Ingen lång jobbig bilresa och inga svärmar av fästingar Cool