Glukosamin eller vad?
Man famlar ju efter varje strå. Min vovve är ju bara 11 månader men har 1 mm för långt underben vid armbågen så hon har redan början till förslitning. Tänkte på om det fanns något att hindra det att bli förslitet så fort. Dom har sagt till mig att hon kommer att bli stelare och stelare och så börja halta.
En har sagt att jag ska börja ge Dog Powder en annan glukosamin. Det är glukosamin i dog powder med men vad är bäst. Har ni länk som man kan se pris och ev beställa så vore jag glad med. Tack alla på förhand!
På Aktiv hund är det lite tips om glukosamin. Jag vet inte om det är någon hjälp, men du kan ju kolla.
http://www.aktivhund.se/hundforum/hundfoder-hundmat-f9/glukosamin-t14312.html
Ta bara på dig glasögonen.

Jag köper standardts led & brosk samt laxolja till min gammeltant med pålagringar. Det gör stor skillnad. Nu när hon närmar sig 11 år får hon rimadyl morgon och kväll oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#1# Tack kerstin. Nu ser man hur dement du är. :)Det är ju du som har mina glasögon. Hur ska jag kunna sätta på mig dom då? *fniss* Men ska ändå titta på länken. Försöka iaf. Det är inte lätt utan mina glasögon.

#2# Det är alltså någon tillsats eller är det ett rent foder du köper?

Jo, det är tillsatser, inte foder. Det finns foder med glukosamin i, men det är oftast så lite att det inte hjälper en sjuk hund.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#5# Såg att en affär här i stan har det. Ska åka och titta på det så får vi se. Håller på och tar hem broschyr nu. :)

Mina hundar äter Aktiv Hund som går att köpa hos veterinären. Det är helt outstanding. På min artros tjej blev det en otrolig skillnad, utan att överdriva så blev det sån skillnad så från en säker avlivningsspruta till en sprudlandle glad tjej som är mkt aktiv på 6 veckor.
Säljer detta på mitt jobb och många av våra hundar äter det och alla är mkt nöjda!

#7# Har tittat på det och det verkar ju nästan som det jag är ute efter. Vad kostar det? Ser att dom har det i Eskilstuna med men kan inte ringa förrens på måndag och fråga.

Det kostar 350:- för en burk på 100 tabletter. Mina hundar får 2 tabletter var just nu. Men kommer gå ner till 1½ när jag gått över helt till mitt nya foder. Det innehåller rätt mkt glykosamin redan.

#9# Ok! Klickade på beställning och då kostade det 375 kr och jag tror det var med frakt.
Läste att en hund på 30 kg skulle ha 1½ tablett så det är väl det jag skulle ge henne sedan?! Räcker alltså i ca 2 månader.

Ja, det räcker i 2 månader om man nu inte gör som jag och ger 2 tabletter och då även till två hårbollar. Då räcker det knappt en månad.

Ger du det till dina katter med? Nej, jag vill inte slösa utan bara ge det till hon som verkligen behöver det.

Nope. Bara till jyckarna.

VAd har du för hårbollar då? Trodde du menade katt.

Schäfrarna! Ha ha…du som schäferägare måste ju veta vilka hårbollar de är. De gör ju inget annat än fäller…känns det som just nu i alla fall. 

Haha jag såg framför mig stora hundar men lång päls eller katter som är långhåriga. Jo, visst fäller bessie och blöder mycket nu. :) Den andra har inte fällt något nämnvärt än.