Hon gjorde utfall :(
Jag och sambon skulle precis gå en sväng med Quila och precis när vi öppnar dörren ut från trappuppgången går det förbi en kille och hans hund i ungefär samma storlek som Quila.
Quila började vrålskälla på den andra hunden och drog allt vad hon kunde för att komma dit…
Fick "släpa" med mig henne över gräsmattan för att hon inte skulle kunna komma fram till hunden.
Saken är den att hon ALDRIG gjort något liknande förut, och hon skäller nästintill aldrig. (bara ibland när det ringer på dörren).
Visst vill hon alltid fram till andra hundar annars också, men då med svansen glatt viftandes och vill leka.
Men nu vrålskällde hon.
Hon har dessutom varit extremt trotsig när vi varit ute med henne i både idag och igår, och lyssnar inte särskillt bra på varken mig eller sambon just nu.
Vill inte gå fot och drar mer än vanligt..
Trotsålder!? Eller vad tror ni?
~Quila Roze~
Låter som att hon blev överraskad av att den andra hunden helt plötsligt dök upp? Oväntat för henne och dessutom på hennes "område".
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ja vi tänkte lite så också, men det är inte helt ovanligt att det går förbi hundar precis utanför då det bor många här i krokarna.
Varken jag eller sambon hann nog reagera på att det gick någon utanför förrän Quila började skälla, så förhoppningsvis (eller vad man nu ska säga) blev hon bara överrumplad.
~Quila Roze~

Lite OT men kan slå vad om att mamma (kerstinjo) kommer komma in i tråden här snart och skriva något om schäfrar och tomtar på loftet och att Quila drabbats av det.
Sorry lite OT, men kunde inte låta bli :)
~Quila Roze~

Det är väl inte så enkelt att hon ska löpa snart?

#4 Nej hon löpte för en eller två månader sedan så det tror jag inte.
~Quila Roze~

Kan ju i så fall bero på skendräktighet. Är det andra löpet? Hur gammal är hon?

#3# Haha bara för att du skrev så där så ger hon sig fasiken på att inget skriva.

#7 Feeel :) Visste att hon inte skulle kunna motstå ;) Hihi.
Hon blir ju nästan alltid skendräktig efter löp, men denna gången har vi inte märkt något. Dom andra gångerna har hon bäddat och även haft mjölk i brösten/tuttarna (hittar inte rätta ordet
) men nu märks inget sånt.
#6 Hon fyller 3 i juli så hon har haft några löp.
~Quila Roze~

#9# Ha ha ja, det vore väl konstigt om du inte kände din egna mamma. Jag trodde tvärtom.

#10 Haha, ja det vore illa
Spelar ingen roll vad jag än startar för tråd på hif, nog är hon där och skriver något trams ändå
Hon kan helt enkelt inte låta bli *L*
Nu ska jag ta min byracka och gå ut på nattpromenix. Sov gott!
~Quila Roze~

#12 Knäppis!! 
~Quila Roze~

Det kan ju vara så att hon både blev överraskad och sen att hon är skendräktig också. Hon kanske inte visare det så mycket, men i vilket fall som helst så åker hormenerna runt ungefär sådär lång tid efter löp. :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#13# Tur att det inte är ärftligt iaf. *fniss*