Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2412 ggr
J-Parnebo
0

Könsmogen valp

Vi har vart på semester i 3 veckor, och våran valp på sju månader var inne på hund pensionat.
Och igår när vi kom hem med honom, så började han hoppas på mig, och försöka para sig med mig. Han gör det på alla tillfällen han får, och det är ju inte så kul direkt. Han har änsålänge bara hållt på med mig. Han är inte kastrerad än, men vet ni hur man ska göra för att få bort detta beetende?  Eller slutar det av sig själv?
tacksam för svar Glad

J-Parnebo
0

puttar

sockerfria
0

Att en hund rider beror sällan på någon sexuell handling. Däremot är det en sressrelaterad sådan. Hunden har ju precis varit ute på äventyr och det kan ta upp till en vecka för honom att komma till ro hemma igen.

Mitt förslag till det är att försöka gå där ifrån och ifall det inte går så försök att få bort honom genom att ta ner honom utan att använda dina händer.

Ett bra sätt är också att försöka att distrahera honom med något annat. Ser du att det är på gång så kanske du kan göra något anorlunda tex gå och öppna kylskåpet. Det brukar få dem på andra tankar.

Viktigt är att när hunden är stressad försöka att ge den så mycket lugn som möjligt tills den är "normal" igen.

Oj kände att detta blev lite långt.

Jobbar med problembeteende och stressade hundar Glad

Lycka till

ingann
0

Jag skulle säja till med ett bestämt nej. Funkar inte det skulle jag ta bort honom genom att ta tag i halsbandet och dra bort honom samtidigt som jag säjer nej eller fy… Du måste visa bestämt att det beteendet inte är ok.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

J-Parnebo
0

Tack så mycket! 
Änsålänge har han inte hoppat upp på mig, men har försökt, Tungan ute

tesa1
0

kan vara som någon tidigare sa stressrelaterat. Han har varit på ett helt annat ställe under en ganska långtid, han har "saknat" er och era rutiner, vilka brukar vara trygghet för hundar. Därför ska man i lugn och ro ge den tid att "omvänja sig". Det har inget med sexualitet att göra. Glad

J-Parnebo
0

Idag är han som sig själv igen, fast mkt  mer sällskapligare  Flört

sockerfria
0

Grattis. vad skönt för er.

Får man vara nyfiken och fråga vad ni gjort för att han skulle få varva ner?

J-Parnebo
0

#7 vi har bara gjort som vanligt, gått promenader och sedan har han fått vila tills han inte vill mera och då har vi tränat lite tricks med han Flört

AnnL
0

Skönt att han blivit sig själv igen. Därför är jag orolig för att lämna Silver som också är 7 mån. Är rädd för att han inte är sig lik när vi kommer tillbaka.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

sockerfria
0

Vet man bara att man ska låta dem ta det lugnt när de kommer hem igen så är det ingen fara. Våra hundar är mycket starkare än vi tror.

/ Annelie