Stora hundar och rulltrappor
I många av Stockholms tunnelbaneuppgångar är det ju bara rulltrappor, dvs inga "vanliga" trappor. Jag har läst att hundar aldrig får gå i en rulltrappa… Hur gör man då med en jättestor hund?

kanske finns hiss?
Inte på alla stationer tyvärr.
Har många kompisar som dagligen åker rulltrappa, mer eller mindre långa, med sina hundar. Aldrig varit några problem.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Mina åker rulltrappa, de gånger de nu är i behov av det. Händer extremt sällan men går ypperligt när vi väl gör det. De måste stå upp hela tiden, tillåter inte att de sätter sig.
#4 nej det är nog klokt :) tänk så fastnar pälsen på svansen t.ex. där i kanten där det är målat gult! hade inte varit så bra 
Jag har aldrig tänkt på det, för vi har bara EN rulltrappa i vår lilla stad och den ligger innne i en affär och där får inte hundar gå in. (om det nu inte är tjänstehundar villsäga)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Som jag förstått det kan klor fastna, och att de då kan skada sig rejält… Men man får väl vara uppmärksam och ja, se till att hunden står upp.
Jag var på en tågstation ej sthlm med 2 hundar en schäfer o blandis Papillon/Sheltie ingen hiss. Haffade tag i en som skulle upp för rulltrappan frågade skulle du kunna hålla denna lilla hund i famnen upp för trappen så kan jag lyfta upp schäfern. Funkade bra..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Förstår att det känns lite läskigt det där, men när jag har åkt med stora hundar så har det gått bra. Man får vara med lite och se till så dom inte tänker på annan precis när man ska hoppa av trappan. Men det ska nog gå bra!