Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1201 ggr
emsems
0

Fodertest

Har ni sett detta fodertest?

Ellenfyrkant
0

Intressant!

Hade inte mamma och pappa betalat fodret hade jag nog bytt illa kvickt om man kollar på årskostnaderna och jämför hur lika visa foder egentligen är Skäms

Mvh Ellenfyrkant

anaprincess
0

synd att ingen av dom foder jag använder var med :( hade varit intressant att se.

Marylojs
0

Synd att det där testet inte säger ett dugg om kvalitet på fodret.

nelliots
0

#3 Vad menar du med kvalitet?

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Vattnadal
0

Det där testet säger ju bara om de följer innehållsförteckningen på calcium od. Ingenting om något annat. Jag ger hellre ett köttbaserat torrfoder som kanske inte följer innehållsförteckningen till 100% än ett billigt spannmålsbaserat som följer den till punkt och pricka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

nelliots
0

Testet visar ju på näringsinnehåll och energifödelning oxå.

**Kattungar till salu!

anaprincess
0

#5 det står ju också om det överstiger gränsen för vad som får vara i vilket är bra, hundne kan ju bli sjuk om den får i sig för mkt av vissa ämnen.

Marylojs
0

Jag vill veta exakt vilket innehåll mina hundars foder har, vilka spannmål och hur mycket, vilka proteinkällor osv. Informationen som visas i det där testet anser jag är helt irrelevant.

RobFrazie
0

bra test! Men vågar man absolut inte köpa grejerna som fått mkt minus?

Ellenfyrkant
0

#9 Det är väl upp till en själv, det enda fodret jag skulle protestera där är väl euro shoppers.

Mvh Ellenfyrkant

RobFrazie
0

ja jag köper Doggy så det är ju ingen fara…

nelliots
0

Fråga: Om näringsinnehållet aviker MKT från vad som deklareras, vad vet man då om huruvida innehållsförteckningen stämmer? S k köttbaserat foder kanske inte alls är det egentligen.

Jag köper Doggy, det innehåller bara svensk köttråvara. Det tycker jag är bra. Mina katter får Mjau som är ett mkt bra foder. Där kan jag lite mer eftersom jag är kattuppfödare.

**Kattungar till salu!

ingann
0

mitt foder fanns inte med… både hunden och katterna äter Orijen, vilket är hyfsat dyrt i inköp men det är betydligt drygare än de billiga fodren så det blir nästan billigare i längden och så är det spannmålsfritt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner