"Anfall" ?
Visste inte vad jag skulle sätta för rubrik.
Vår valp på lite över 4 månader betedde sig verkligen sjukt nyss. Han låg mitt på golvet, o tuggade ben då han rätt var det var bara började Vrålskrika skithögt, o kutade in i sovrummet o upp i sängen, sprang runt o skrek hela tiden. Jag fick fatt i honom o han fortsatte vråla i min famn, o kissade på sig. Jag vet inte alls vad det var, det tog ett tag att få tyst på honom, men efteråt var han som vanligt, nu springer han runt som om inget hade hänt. Han håller på att tappa valptänderna, om det har något med saken o göra, men skriver det iaf.
Han har en tendens att skrika för minsta lilla, om man tar honom i nackskinnet tex.
Vad var det här!? Ska ringa veterinären, men vill ändå kolla här med.
Kan han ha bitit sig själv i läpparna eller tungan när han tuggade?
≧◔◡◔≦
Ingen aning. Vi har undersökt honom från topp till tå men inte sett något märke eller något sådant iaf.
Inget blodspill på tugget heller?
≧◔◡◔≦
Nej, inga spår från någonting alls.. jättemärkligt, o sjukt rädda blev vi, o tydligen han med :(

Jag tycker att det låter som att han blev rädd för något. Kanske fastnade med en tand i benet eller något liknande som skrämde honom så att han fick panik.
Det är ett ganska vanligt beteende för dessa "mesiga" (menar inget illa med ordvalet, kom bara inte på något bättre) valpar att de börjar skrika och springa i panik när de skräms av något oväntat.
Eftersom han inte visade någonting efteråt så behöver du nog inte oroa dig alls. :)
/Natali
Sajtvärd Arabiska Fullblod
Nu vet jag ju inte vad det är för ras på din valp.
Men vår ena valp bet sej själv i örat när hon tuggade på ben. Långa öron med andra ord. Örat satt fast i ena hörntanden.
låter som alla säger,antagligen en lös tand som kom i kläm..
S*Winsnes Wilda
#6, han är en Eurasier, så han har stående öron. :)
Okej, det kanske är så då . :) Men ska han fortsätta få ha tuggben nu när han tappar tänderna?

Jag har fortsatt ha tuggsaker till de valpar jag haft när de tappat tänderna, kliat som bara den i deras munnar så de har gått på allt annat annars!

Du ska absolut fortsätta ge honom tuggben! Om det händer igen så kan du ju dock se över vad det är för tuggben du har och om du kanske bör byta.
Det finns ju många många olika varianter att köpa, så prova dig fram så hittar du säkert något som passar dig och din hund alldeles utmärkt, där det kanske inte heller finns några otäcka skarvar som man kan fastna med tänderna i ;)
/Natali
Sajtvärd Arabiska Fullblod

stackars valp ita sig i örat och dessutom fastna så :( Tur att vovvarna har så nällahussar och mattar som hjälper dem när de klantar sig :P
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus