Hundar iFokus

Hundar

Etikett: änglahundar
Läst 988 ggr
Craz-y
0

Någon som kan hjälpa?

Jag känner en som har en pitbull hane på ca 7månader som behöver ett nytt hem pga oplanerat köp. Han är snäll och lugn. Jag vet själv inte så mycket om honom förutom att han inte är någon problemhund eller så. Vid intresse kan mer information ges.

Är det någon som skulle kunna tänka sig att ha honom eller hjälpa till att hitta någon som kan ha honom? Man vill ju att det ska vara en seriös person som vill ha en familjemedlem!

(Detta är ingen annons, Försöker bara få hjälp och tips för att kunna hjälpa hunden)

Tack!

Zebben
0

Har den stamtavla?

KickanW
0

Haha, hur deffinierar du annons?

"Är det någon som skulle kunna tänka sig att ha honom"

"Detta är ingen annons"

Craz-y
0

Ja det har den.

emma071
0

0# du menade vell pittbul       :D

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Craz-y
0

2, jag vill hjälpa personens hund, okej?

Craz-y
0

4, tack :)

KickanW
0

#5: Det var ingen kritik alls, jag tycker det är bra att du hjälper hunden. Dock tycker jag att en tråd där man frågar efter nya ägare till ett djur är en annons…

sannaelin
0

Nej hon frågade hur hob ska gå tillväga.. svårt att omplacera hundar1 Hellst de där raserna tyvärr! iaf till en seriös! men sätt upp annonser överallt! sätt ut ett lite högre pris och be dem maila och berätta om sig själva som första kontat så kontaktarnui dem som verkar bra. lycka till

KickanW
0

"Vid intresse kan mer information ges.

Är det någon som skulle kunna tänka sig att ha honom… "

Jag vill inte vara en besserwisser men det där är väl ändå att försöka sälja/hitta hem åt hunden? Som sagt, det är ingen kritik alls… Jag förstår bara inte varför man inte kan kalla det för annons om det är det :)

AnneN
0

Vart i landet finns hunden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

Det är helt ok att lägga ut en förfrågan om någon är intresserad av att ta hand om en hund. Så åter till ämnet…. Glad

anaprincess
0

#9 om du nu inte vill vara en besserwisse eller ge kritik så släpp det då och återgå till vad tråden handlar om!

#0 tyvärr känner jag ingen som är ure efter en pitbull eller nån som jag anser ha kunskap nog att ta hand om en sån ras, men ska hålla ögonen öppen. Men se till att va noga med ven som köper han så han inte hamnar i fel händer.

Craz-y
0

Tack så mycket ni som håller er till ämnet! :)

10, han finns i stockholm!

12, tack! Jag vet, det är fruktansvärt svårt att hitta en seriös person. Nu är det inte jag som äger hunden och kan välja köpare men jag ska göra allt jag kan för att hunden ska komma till ett bra hem Rynkar på näsan

Han är ingen hårdig utan verkar ganska blyg och undergiven. Eftersom han är så ung går han fortrarande att forma. Han skulle behöva ett tryggt hem med massor av kärlek för att bli en säker hund som vuxen.

KickanW
0

Trist att folk ska ha taggarna utåt och tolka saker man skriver så negativt. Lycka till med att hitta ett hem åt vovven iaf!

Zebben
0

#13 Ta kontakt med Hundläroverket och fråga Irene om hon kan lägga ut honom på hemsidan där. Hon jobbar med denna typ av hund och har säkert ett par krokar hon kan kasta ut.

Lycka till!