Rätt hund för mig?
Jag har ju tidigare skrivit den här tråden och jag har alltid gillat att kolla runt på blocket, men nu har jag ju kunnat kolla lite mer på allvar och det har jag ju inte kunnat hålla mig från.
Jag har då hittat en hund som jag såå gärna vill ha, men jag vet inte förrän 15 april om jag kommer kunna ha hund. Men om hunden finns kvar och om jag kan skaffa hund så hade det varit kul att veta hur ni tycker hunden verkar och om det skulle passa mig. I tråden jag länkade till står det om mig och mina krav, jag är lat nog att inte orka skriva om allt.Här är då länken till annonsen, sen har jag fastnat lite för även denna men den första har jag totalt fastnat för..
jo det kan säkert funka :)
du får gärna ta en titt på www.lazy.myhood.se
våran kulls hemsida :P det är clumber spaniel :)
där finns bilder på både föreldrar och valpar :)
hehe lite smygreklam där :P
Ganska lustigt att de är en korsning med BC och inte har något vall i sig :P
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#1 Jo jag tror det, hoppas bara att den finns kvar i april…
#2 Haha joo, men någon av goldens egenskaper kan ju ha tagit över det :)

tror du vinner mer i längden på en renrasig golden.
Inte speciellt konstigt, finns även renrasiga BCs som inte har några direkt starka vallanlag.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Golden pojken skulle ja då inte tacka nej till (billig då undrar ja genast varför, kan ju ha och göra med att de vill bli av med hunden nu iofs, lågkonjuktur och så)
ja skulle sattsat på den, men de är mycket för ja kände mig bromsad men en hund utan stamtavla…

Bordercollie är en väldigt krävande ras. Men det har du säkert i åtanke.
#4 Joo, jag har lite beslutsångest men förhoppningsvis finns båda kvar så jag kan hälsa på båda när det väl är dags.
#6 Bra att veta, om båda finns kvar så kommer jag nog vilja träffa båda två för det ska ju klicka också..
#7 Absolut, jag tror jag har tänkt på det mesta - så mycket tid som jag haft ^^

Har du får? För bordercollien vill valla. =)
#9 Nej, men border collien är en blandras och som det står i annonsen "ingen jakt eller vall i honom". Jag kommer aktivera min framtida hund på många andra sätt istället, så den får röra sig fysiskt men också tänka.

1 år, det är en låg ålder. Har egna erfarenheter av att slyngelålden kommer vid 1,5. Då ökar jakt och andra instinkter explotionsartat.
Har själv en jaktkorsning. Hon hade inget jakt i sig när hon kom till mig vid 11 månaders ålder, men sen vid ca 1,5 års ålden formligen exploderade jakten i henne. =)
Tänk efter före säger jag bara med bordercollie. Men du har säkert koll.

Jobbar med en BC/golden blandning om dagarna. Han har ingen vall i sig alls, men otroligt mkt jakt.
Nu är det ju otroligt individuellt så hur denna hund är vet man ju inte och som sagt det kan komma i lite högre ålder. Men då ska man se tendenserna redan sen tidigare. Eller så har det hänt något där jaktinstinkten har väckts. En hund vaknar inte på morgonen och är jaktintresserad helt plötsligt.
Skulle även tänka efter en extra gång, för att ta just en BC blandning. Tycker det sällan blir bra.