Gårdagens "djurprat"
Igår hade jag och Eros en privat sittning med Pehr Trollsveden. Det var riktigt spännande! Han sa faktiskt en hel del saker som stämde. En del saker kunde jag inte alls känna igen, men så har jag ju inte haft Eros hela hans liv heller.
Bland det första han sa var att han kände att Eros hade lite ont någonstans. "Jag ska väl inte säga analsäckarna, men det är något med hans bakparti". Han sa även att han kände det som att Eros fick medicin. Vi var till veterinären i måndags eftersom Eros hade en sprucken analsäck och han äter pencillin efter det.
Han sa även att han kände det som att Eros hade tandsten och att det ömmade i tandköttet. Han har tandsten längst in som jag inte kommit åt att skrapa och som vi ska till vet. och ta bort nästa vecka. Tandköttet är även irriterat pga av tandstenen.
Det roligaste var att han sa att han såg en kattsvans som var överallt och att Eros inte kunde begripa vad den där katten hade för sig med den där svansen. Både jag och sambon började skratta, eftersom vi alltid muttrar över att vår katts svans är överallt.
Han sa även att Eros hatar när det fastnar snöklumpar under tassarna, att det oftast är husse som ger honom gottis, att han inte är någon skällig spets och att han inte tycker om när det är stimmigt. Allt det stämmer.
Det var vad jag kom ihåg nu. Han spelade in hela samtalet och jag fick kassetbandet efteråt. Tur det, annars hade jag nog glömt mycket på en gång.
På kvällen var vi på en föreläsning med Pehr. Inför den kunde man skicka bilder på sina djur och jag hade skickat in vår katt. Vi hade sån tur att vår katt var ett av fyra djur han tog upp under föreläsningen!
Han frågade hur gammal katten var och vad han hette. Han heter Gustav och är ca 8-9 månader. Det första han säger om katten är "Jadu Gustav, så liten och ändå har du varit med om så mycket!" Så sa han att han kände obehag och att det kliade i öronen. Gustav har öronskabb som vi behandlar honom för.
Han sa sedan att Gustav inte mått så bra som kattunge. Att han varit väldigt mager och som att han haft mask, som "ätit på honom". Och att någon velat döda honom, dränka honom. Han bad mig om ursäkt och sa att han hoppades verkligen att det inte var jag som fött upp katten, men sa att han var ju tvungen att säga vad han fick höra. Gustav är en hittekatt som kom till oss för drygt 1 månad sedan och hans tidigare ägare slängde ut honom från balkongen och han kom till ett katthem.
Om Gustav sa han även att han tycker om att leka med blommor, att han har en väldigt speciell svansföring
och att han inte tycker om att klippa klorna. Allt det stämmer.
Jag är jättenöjd. Tycker det var mycket som stämde in, en del blev jag helt häpen över.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Va spännande! Låter ju som att han hade många rätt. Fast snöklumpar i tassarna, känner jag inte en enda hund som tycker om 

#1 Javisst det var ju en del som skulle kunna stämma in på i princip vilken hund som helst, men det som kändes mitt i prick var kul! Likadant med katten.

Det var värst vad han kunde då. :) Tänk om någon försökt dränka din stackars katt när den var liten. Ingen som vet som ni kan fråga?
#3 Ja, det var kul
Vet inte om någon försökt dränka honom, men de slängde ju ut honom från balkongen så några djurvänner var det ju knappast. De på katthemmet vet inte mer än det, han kom dit genom en granne som såg katten bli nedkastad.

Ja, herregud man slutar aldrig förvånas över homo sapiens. :(

Oj, vad spännande! Roligt när det stämmer också.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Häftigt! kul att så mkt stämde =)

Oj va häftigt! 
Jag funderar faktiskt på att ta ut någon som sägs kan prata med djur, vet att något har hänt min häst, Dite. Men vet inte vad, eller tja, kanske kan gissa. Men vore kul att prova och se om det kan ge något! :D
Men verkligen kul att så mycket han sade var sant, men att någon gjort så mot katten. Finns inga ord för de människorna! 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Åh, häftigt att det stämde så bra, har tänkt på att ta ut någon som kan prata med min hund, och kanske hästen. Skulle vara kul att se vad dom sa.