Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 935 ggr
sara1987
0

jack russel / chiuahua?

Hur är en sådan hund? bra eller dålig blandning? bra första hund? vad vet ni om blandrasen? vill veta allt.. då jag funderar på en.

Persifone
0

Jag skulle inte skaffa en sådan hund som första hund, men det är ju ditt val.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

sara1987
0

#1 ok. varför? vill veta anledningen till ditt svar.?

Singo-Torpet
0

inte jag heller.. jag har en JRT

AnneN
0

Jag rekomenderar att du läser på ordentligt om båda rasernas egenskaper för man vet aldrig vilka egenskaper som just den valpen får

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
0

Hur hunden är, vad det blir av den och om det är en bra hund för dig kan ingen här svara på.

Det kan bli allt emellan vad en jack russell terrier och en Chihuahua kan bli, dom två raserna är totalt olika vilket sätter krav på dig som ägare för du måste vara flexibel nog att kunna ta egenskaper från båda raser.

≧◔◡◔≦

Persifone
0

För det första är jkr en ganska svår och krävande hund, vad jag vet.

Som är en jakt/gryt hund om jag inte minns fel. Alltså en hund som är svår att kunna ha lös. Sedan så är det svårt att veta vad man får när det gäller både korsningar och blandraser. Skulle satsa på en enkel hund som första hund. Som inte behöver så mkt som t.ex en jakt eller vallhund behöver.

Och jag vill inte bli påhoppad pga mina åsikter om korsningar/blandraser, tack!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Marylojs
0

#6 Jag håller helt med dig! 

Till TS: Vad är du ute efter med din hund? Om det är en ren sällskapshund du vill ha kan du ju titta på t ex Chihuahua, Pommeranian, Pappillon och andra små söta sällskapshundar.

Ellenfyrkant
0

Vad vi vet om "blandrasen" klan juh ingen svara på. Du får helt enkelt läsa på om de båda raserna och se efter ifall de båda passar dig. Isåfall är det rätt blandras för dig ;)

Mvh Ellenfyrkant

Zebben
0

Låter som en rätt jobbig blandning. Som sagt, det är omöjligt att svara på hur en sådan blir. Den kan ju bli allt från jack russel till Chihuahua och det är rätt stor skillnad på dessa raser. Det första jag tänker på när jag läste blandningen var en tuff, skällig vaktande hund.

Har träffat en med denna blandning och den var väldigt tuff och framåt.

Nicolina
0

Mina tankar går till att det kan bli en tuff, jobbig, ettrig, envis, skällig, energifylld, klurig, liten, söt, mesig… hund osv. Lite vad som helst med andra ord, raskombon är ju rätt lustig. Kanske inte det bäst att ha som första hund.

Nu har du inte heller skrivit din hunderfarenhet eller hur föräldradjuren till valparna är - så det är rent omöjligt att säga hur valpen och du skulle kunna passa ihop. Kanske du haft tre hundar innan och är väl medveten om hur det är att ha hund? Eller är det första hunden för dig? Vad har du för erfarenhet innan? Vad vill du göra med valpen i framtiden?

Men som flera andra skrivit innan, läs på noga om båda raserna, träffa båda föräldarna till valpkullen, prata med uppfödaren och först därefter kan du utvärdera om det kanske kan vara en bra hund för dig.