Lite fundersam
Hämtade våran 8v gamla Bacco idag, han är en Siberian Huskey och är verkligen ur söt!
När vi kom hem så satte han sig promt vid dörren och verkligen tryckte in sig i dörren nästan, och där stog han.
Så ja tog upp han i famnen och satte mig i soffan med honom i hopp om att han ska känna sig lite tryggare.
Nu har min sambo tagit över och han verkar lugnare för varje minut som går.
Förstår att de är en otrolig omställning för och ska vi fortsätta så hära eller har ni några tips så han känner sig tryggare?
Lägger upp bild så ni får se hur underbart söt han är!

Gud så söt han är. Ge den bara trygghet och ha den i famnen och flytta med ett täcke eller korg som den ska ligga i när ni tex är i köket eller i vardagsrummet. En valp följer gärna med överallt.
Gud vad söt han är! Har själv alaska huskies.
Jag är skitdålig på att ge råd pga att jag bara är och gör saker automatiskt.
Jag antar att ni redan har mat o vattenskål, nåt att ligga på och typ leksaker o tuggben.
Så vore det jag så skulle jag nog bara fortsätta att vara med valpen o finnas där för den, utan att för den överdriva nåt.
Det är inte lätt att komma från mamma o syskon ut i det okända. Det tar ett tag att finna sig tillrätta.
Hoppas du förstår vad jag menar. 
Åhh, va söt =).
Säger som dom andra. Fortsätt umgås med valpen så lugnar den nog sej =)

Ta det lugnt och håll Er relativt lugna första tiden. Ge valpen en trygg plats där den känner att han kan lägga sig. Vill Ni inte ha hunden i soffan när den blir stor så ha den inte i knät i soffan nu när den är valp. Bättre då att Ni lägger en kudde och filt till Er på golvet och gör valpen sällskap där.
verkligen jätte söt! Mer bilder!:)
kan bara instämma med de övriga!

Ta det lugnt, var nära. Bjud han på något gott, se om han vill äta, en hund som äter är oftas trygga(har jag för mig) låt han få känna tillit till er. Han var ur söt.

vilken mumsbit
säjer som de övriga.. ta det lugnt bara så finner han sig snart tillrätta:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Herregud vad söt! Han kommer nog snart att känna sig som hemma :)

Oj så vacker han är!

Hur går det?

#13# Ser ut som en liten nallebjörn ju. Ovanlig färg med väl?
vad kul att det går bra:) han är så underbart söt!
/Ingalill
#13 Mums vilken chokladsötnos han var!! En sån hade man inte tackat nej till 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Vad roligt att det går bra, han är ju sååå söt
Guuud så söt.. vill bara nappa han ju…:D
Jättesöt verkligen, grattis!
Tänkte bara på en sak när du säger att han sitter vid dörren, kan ju vara bra att alltid gå ut med honom när han sitter vid dörren. Så det blir hans signal till er att han behöver gå på toa och inte nu ska vi gosa. De lär sig så snabbt, även när de är så där jättesmä och ûbersöta.

Vilken sötpötis! Gissar att det är en husky på showlinjer med tanke på fluff, kroppsbyggnad och färg.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Oj så söt :)

Vilken sötnos :)
~Quila Roze~

Oh såååå söt!!!

Ja han e verkligen jätte söt, och nu kissar han direkt när vi släpper ner honom utanför dörren jätte duktig.
Däremot tror ja de börjatr klia lite i munnen för han vill tugga på allt! fast han lyssnar när man säger nej och slutar me desamma och går till någon av hans egna leksaker och börjar där istället :P
På bilden ligger han och tuggar på en liten elefant som min mor gav honom igår :D
Han är bara sååååå gullig. Lycka till, det verkar ju som allt går framåt. Min valp är snart 6 mån. Och det var min första hund. Jag var lite orolig i början innan vi lärde känna varandra, man blir orolig för minsta lilla. Men det går över efter en vecka 14 dagar. Det gjorde det för mig.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

åh gud så underbart söt den är! :D
#24 Men alltså skulle vi inte införa valpbilds förbud här
för söta bilder borde cencureras… de blir ju så jobbigt när man bara vill ha 

Jag satt och kollade hundannonser på blocket idag, och eftersom jag också bor i Uddevalla så kollade jag annonser i närheten… Jag såg att ni nu ska sälja er valp. Vad hände? Varför fungerade det inte? :/ Blev lite förvånad när jag såg samma valp där som jag visste att jag såg här på forumet…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Jag såg också annonsen och blev lika förvånad. 
va? efter bara 10 dagar?? har ni drabbats av allergi eller nåt så ni inte kan ha han kvar?
/Ingalill

Japp, har astma men hade bara reagerat på katter innan, inte ens på tester så reagerade ja på hund, men oturligt nog så blossa de upp efter ca en vecka :(
Både jag och min sambo är deppiga över det men va ska man göra :(
#31 jag föstod nästan det.. jag har ju svårt att tänka mej att man tröttnar så fort på en valp:)
Väldigt tråkigt, men tur i oturen att ni upptäckte det så fort innan han blivit allt för präglad på er;) Hoppas ni hittade ett bra hem till sötnosen!
/Ingalill

#31 Har ni inte kontaktat uppfödaren och hört efter om han/hon kan hjälpa till? Uppfödare brukar vara väldigt villiga och dom är ju ofta jätte mån över att veta vart valparna hamnar :)
Vad tråkigt. Håller med #33. Dom vill nog gärna veta vart den hamnar.

Jo de trodde vi med, men när vi ringde upp och pratade om de så tyckte dom att vi fick skylla oss själva och att de inte längre va deras ansvar, vilket de inte heller är men som seriös uppfödare så tycker man att lite ansvar känner man väl?
Ja vi hittade en mor och dotter i Lysekil som redan hade en hane och dom träffades och de såg ut som dom trivdas jätte bra ihop med varandra.
#35 ja, de lät ju inte seriösa direkt…. 
Skönt för er att veta att han får det bra iaf 
/Ingalill

#35 Vad tråkigt att ni inte kunde behålla honom, men har man astma så måste man tänka på sin hälsa. Vad konstigt att uppfödaren inte ville hjälpa till, och vad bra att ni hittade ett bra hem till honom.
#35 Så synd att uppfödaren inte brydde sig mer om sina avkommor än så… men tyvärr finns det ju dem.
Hoppas ni hittar ett perfekt hem till han, han verkar ju vara helt underbar och lydig och duktig redan så borde ju inte vara så svårt.
Beklagar verkligen.