Upphittad tax!!!
Någon som nyligen förlorat en strävhårig Tax? Se länk: http://blackbridge.bloggagratis.se/ Hittad vid Taxinge/nykvarn
Hade han tatuering eller chip?
Jag såg inte riktigt när jag läste.
Man kan ju skriva en rad till taxklubben. Både svenska taxklubben och den lokala runt omkring området.

Nej, dom hittade tydligen inget chip.
Det är alltid tråkigt när man hittar en hund, men inte ägaren.
Men här är han ju välkommen tillbaka till upphittaren om inte ägaren dyker upp. Så det känns ju väldigt bra faktiskt.

#3# Precis! Men det som slog mig var ju att det stod att han hade en elak böld under magen. Kan ju vara någon som släppt ut sin hund för att dom inte hade råd med veterinärvård. Eller för att dom inte kunde avliva den och tyckte att naturen ska ha sin gång. :(

Hur går det för taxen? Någon som vet?

Den här taxen verkar ju ha sprungit omkring i skogen länge. Det stod väl att den luktade illa så hon fick bada den så fort hon fick hem den? Kan ju vara därför som den ser ut som den gör.
Har ingen aning om hur det gick om dom hittar ägaren eller inte. Känner dom inte. Fick det i mitt mejl bara. Men hon skulle ju behålla taxen om dom inte hittade någon ägare iaf. Så det är ju bra. 
Alltså, när man hittar en hund och har meddealt polisen och gjort allt för att hitta ägaren och fortfarande inte hittat den så kan man ju börja fundera på ifall om hundägaren verkligen har brytt sig. Man blir bara så jävla ledsen när sådant händer =(
Stackars lilla taxabiten=( Hoppas den kommer till rätta.

Om ni kollar på hemsidan igen så har den kommit tebax till sin ägare :)
#12 Vad skönt