Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1021 ggr
fannsan
0

utstälning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag är intresserad utav att börja ställa ut min griffone gubbe och undrar om det kommer att komma en utställning i sommar ngn stans i sthlms län?

min hund heter Risbytrollens chippendale och kallas chipp han är en griffon belge med färgen black and tan och jag undrar även om han har några bra chanser i utställning?

fannsan
0

putt

[Norum]
0

Hur en hund klarar sig i konkurensen på en utställning är omöjligt att svara på via ett foto.

Är det hans första utsällning?

fannsan
0

japp jag har alldrig ställt ut han förut men tycker att de vore kul för både han och mig

[Norum]
0

Då tycker jag absolut att du ska testa. :-)

fannsan
0

Tack!

vet du ngn utställning i sommar som man kan ställa ut griffoner på och ja skulle bli tacksam om lite information hur och vad man ska göra hur dommarna kollar på hundarna och sånt?Tungan ute

[Norum]
0

Det kan läsa om på SKK antar jag. Där hittar du rasstandard och allt du behöver veta om hur hunden ska vara.

Zekina
0

Man kan ställa ut rasen på vilken utställning som helst.
Men man kan ju börja med att prata med uppfödaren och se vad hon tycker och kanske då visa hur du ska ställa upp den och massa sånt. och åka runt på olika utställningar och titta. Första början var jag bara med och tittade, och man lär sig SUPER mkt bara på att titta hur andra gör det.

MalinLarsson
0

Håller med #7

Några av de inoff.utst. nära sthl iår, det känns ju alltid skönast att ställa på en inoff. första gången, inte lika mkt press då resultatet "inte räknas"

fannsan
0

jag vill inte prata med uppfödaren av privata anledningar och sen så är jag bara 14 så jag är ganska blygTungan ute

(bild på chippen och melody ute på isen)

fannsan
0

en till bild (tycker om att fotta djur)Glad

sagalisa
0

Åhh jag gillar rasen som tusan=) Sååå charmiga, en framtidshund för mig!

Zekina
0

#9 Jaha ok, är också 14 år och håller på med utställning. Det är jätte kul, men det är ännu roligare att vinna :D
Ställer ut flatcoated och hjälper uppfödaren där mina fasters hundar kommer ifrån. Hjälpte även henne att få ett cert på en av systrarna till min fasters hund.
Men typ börja att åka runt och kolla på olika utställningar som sagt.
Dina föräldrar kanske kan prata med uppfödaren och se vad h*n tycker?

fannsan
0

jag har redan vart på några utstälningar när mamma ställde ut våran newfoundlandshund och när min kompis ställde ut sin siberian husky. och uppfödaren sålde honom som "den perfekta utslälingshunden" elr ngt sånt men sen ville hon ha tillbaka honomfast en vi hade köpt han

Ps min kusin föder upp flatcoated jätte söta hundar =)

Yessica
0

Jag har just påbörjat en artikelserie på tävlingshundar i fokus. Du kan läsa den här. Glad Del två är på g.

#8 Bra att jag var in hit och läste tråden. Var på Vallentuna BK förra året och ställde ut och tävlade agility. Pippi fick då Hp+Bir-valp+big3-valp! Skrattande Och Sting kom 9a i agilityklassen med 5 fel. Jättebra dag! Skrattande Det gör jag gärna om. Då kanske till och med Pippi är redo att tävla agility. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi