Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3107 ggr
SaraC
0

Stackars Eros har ont

Min lilla gubbe har ont, så ont i rumpan Rynkar på näsan

Betedde sig konstigt hela dagen igår, var inte sig själv. På kvällen när husse var ute med honom skyndade han sig att kissa, slängde sig sedan ner och slickade sig i rumpan och började sedan dra och skulle hem.

Väl inne började han darra. Lyfte på svansen och kollade och då var han röd och svullen i baken. Han kunde inte sitta stackarn, hade så ont.

Idag har jag ringt vet. men vi får inte komma in förrän i morrn, så jag ska ringa igen då. Har i alla fall gett honom lite messmör och gjort ren honom i rumpan. Idag var han alldeles varig där bak.

Antar att det är analsäckarna eller att han fått någon spricka där bak. Han har varit väldigt hård i magen och haft svårt att bajsa. Nyss bytt foder, kan ju vara det.

Tycker så synd om honom. Nu går han runt i ett par rosa trosor för att inte kunna komma åt att slicka, dessutom. Så fick även manligheten sig en törn.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Linda-A
0

Stackars Eros, hoppas att veterinären hittar felet!

LinaK
0

Stackarn! Hoppas det går bra hos veterinären imorgon. Och att allt blir bra med honom. Så jobbigt att se sina djur ha ont och inte kunna göra något :(

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Noa-Nisse
0

men usch :/ stackars Eros! hoppas verkligen det blir bättre efter han varit hos veterinären :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

SaraC
0

Tack! Hoppas vi får tid så fort som möjligt i morgon.

Ja, visst är det väl bland det värsta när djuren har ont? Och man kan inte hjälpa dem annat än att försöka underlätta lite.

Emaljoh4
0

Stackars liten!! :(

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

gejsa
0

Usch då, det lät inget bra. Hoppas dom hittar felet i morgon.

AnnL
0

Fy vad tråkigt. Man blir alltid lika förtvivlad när ens djur inte mår bra. Hoppas det ordnar sig imorgon. du får berätta hur det går.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Yessica
0

Nejj men vad jobbigt! Rynkar på näsan Stackars lilla Eros. Hoppas det inte är något allvarligt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

kerstinjo
0

Stackars liten, men försök att ge honom lite parafinolja i maten.

Kerstin 

ingann
0

Stackars Eros! Hoppas han får hjälp i morgon så han slipper ha ont…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Quiila
0

Stackars killen :(

~Quila Roze~

SaraC
0

Tack, vad snälla ni är.

Gav honom som sagt messmör igår och det fick fart på magen. Blev lite lös istället, men så fick han ur sig utan att det behövde göra ont i alla fall.

Pratade just med vet och fick tid 12.45, tack o lov.

maaro
0

Stackars Eros!

Hoppas att det ordnar sig nu idag när ni ska till vet.

Catlover65
0

ojjj, stackars liten han har nog väldigt ont Rynkar på näsan hoppas det går bra hos vetr imorgon så han får hjälp å slipper ha ont…kram

Yessica
0

Hoppas det gått bra idag hos vet!

Ha en bra dag!

Catlover65
0

Skäms ja det var ju idag, skrev fel Skäms jag hoppas det gått bra för er!

fettmedkevlar
0

Hur har det gått?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Pia-Lena
0

Det låter som om analsäckarna varit inflammerade och spruckit. Vet. kommer antagligen att spola rent och ge antibiotika.

Manda29
0

Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det läker ut.

[IsabelleA]
0

Hur har det gått med Eros? Hoppas att det löser sig!

rulda
0

lilla killen då. Inte kul att ha ont. Hoppas att allt gick bra hos vetten

Sara87
0

Men plutten då. Hoppas det ordnar sej.

Ellinor Johansson
0

AJ stackars Eros, hoppas han är bättre redan idag.

empan-hampus
0

Ush stackarn! Hoppas det blir bra!

SaraC
0

Tack så mycket för omtanken, allihop!

Ja, det var en analsäck som spruckit. Nu är han renspolad och satt på pencillin. Tröttis efter lugnande så han har legat och sovit sedan vi kom hem. Men nu är tack och lov det onda på väg bort.

maaro
0

ÅÅ vad skönt att det gick bra hos vet. Inte skoj när de små liven har ont, det är tur att det finns vetrinärer som kan hjälpa våra älsklingar.

kerstinjo
0

Oj då, hade ingen aning om att de kan spricka.

Tur att gamle gubben mår bättre.

Hittade detta http://www.veth.se/article_detail.php?ID_article=31024 och läste lite om hundens analsäckar.

Kerstin 

SaraC
0

#26 Ja, verkligen! Usch nej, är det värsta som finns när de är sjuka eller har ont och man inte kan göra något.

#27 Tydligen kan de det. Hade heller ingen koll på det här med analsäckar eftersom Eros aldrig haft några problem tidigare. Men nu har jag varit med och kollat när de blev tömda och renspolade och ställt en massa frågor, så nu har jag lite bättre koll Glad

KerstinP
0

Vad skönt att han mår lite bättre.Glad

ingann
0

Oj, det måste gjort ont! Skönt att han fått hjälp nu iaf:)

Jag kollar analsäckarna på Åskar varje gång han hasar på baken så de inte är fyllda.. En av våra cavalierer hade problem med dem och fick tömmas då och då så därför har jag gjort det till en vana att kolla…

/Ingalill

SaraC
0

#29 Tack Glad

#30 Ja usch ja. Nej det här gick ju så fort. Började på lördag natt. Och han åkte inte på rumpan utan tvärtom, kunde inte sitta utan bara stod eller låg hela tiden. Men nu har jag också fått lära mig hur man känner på dem Glad

Linda-A
0

Vad skönt att höra att Eros redan är på bättringsvägen!

AnnL
0

Skönt att höra att allt gick bra, Det där med analsäckarna år något som alla hundägare borde lära sig. Jag vet heller inte hur man känner det, ska fråga uppfödaren nästa gång vi träffas.

SaraC
0

#32 Ja Skrattande

#33 Blir det som det blev för oss så märker man ju att något är fel, även om man inte vet att det är analsäckarna.

Annars blev jag tipsad om att du klämmer lätt på sidorna av analöppningen, där säckarna sitter. Känner man en liten kula så betyder det att de är fulla och måste tömmas.

emma071
0

stackars, lova att tala om hur det gick!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

AnnL
0

# 32 Tack för tippset

Yessica
0

#34 Det ska jag kolla imorn då! Bra tips. Jobbigt det där med analsäckarna. Stackars små djur Rynkar på näsan Tur att det gick bra för Eros. Glad

Ha en bra dag!

Quiila
0

Håll för näsan bara när ni ska tömma säckarna, det luktar förj*vligt rent ut sagt.
Måste tömma rätt ofta på Quila och det gäller att inte ha ätit precis för då spyr jag, usch!

~Quila Roze~

Vattnadal
0

Raksha tömmer på sig själv. Luktar inte mumma, och inte vill man ha någon puss av henne på en stund heller!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ingann
0

tänk också på att inte ha hundens bak riktad mot er eller ert ansikte om ni behöver tömma;p risken finns att ni får det i munnen, näsan eller ögonen då…

/Ingalill

gejsa
0

#30# Min cavalier hade också problem med körtlarna. Vi fick t o m operera bort lite körtlar.

Catlover65
0

Vad skönt att Eros e¨på bättringsväg å slipper smärtan, det måste kännas för jävligt Rynkar på näsan hoppas min lilla slipper detta