Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1428 ggr
maaro
0

Magsjuk

Hej!

I helgen har min "lilla" Obama varit magsjuk, lös i magen. Han är nu 4 månader. Fast  nu mår hans mage lite bättre. Han har ätit majsvälling och ris. Jag hoppas att vi kan ge han lite vanlig hund mat i dag.

Ellinor Johansson
0

Jag hade hundvakt förra lördagen.  De var ute vid havet och promenerade på ett fritidsområde område med valparna.  I tisdagskväll blev de magsjuka. Hade nästan vänta på det, de har i stort sett bara varit hemma på gården, så något  "gatoimmunitet"  har der inte hunnit skaffa sig.

Den ena valpen satt i framsätet när vi fyllde vatten åt hästarna, när jag hoppade in i bilen hade hon kräks i passagerarstolen. Jag skulle bara köra upp till huset igen 300 meter så jag tog valpen i mitt knät så hon inte skulle gå i sitt kräks. Alla hundar jag har haft har ulkat innan de kräks men inte hon. Hon öppnade sin lilla mun och kaskadkräktes igen. Efter någon timma när jag ordningen var återställd gick jag ut till bilen för att ta torka bort allt kräks visade det sig att det mesta hade runnit imellan stolarna och att allt hade frusit. Det är inte kul med djur alla gånger.

Hoppas din lilla mår bra nu.

maaro
0

Ja det är inte alltid kul med djur, hoppas att dina valpar mår bättre nu. Än så länge är Obamas mage bättre, hoppas hoppas….