Djurkommunikation
Min mamma går regelbundet på något som heter Magisk Afton och den 25:e kommer Pehr Trollsveden dit och berättar om hur man talar med djur, så då ska jag följa med. Har även bokat in ett personligt besök för Eros!
Ska bli riktigt spännande! Vet inte riktigt om jag tror på detta eller inte, det visar sig nog efter nästa onsdag! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Spännande! Nej, det är svårt att tro att man kan prata med djuren. Men berätta gärna vad dom kom fram till. :)
ja det låter spännande!! skvallra gärna sen…
Ja det ska bli kul att se vad man får höra. Ska berätta sen 

Är också mkt skeptisk till detta. Har haft ute en djurkommunikatör till min ena häst och det var inte direkt imponerande. Hon hade rätt om en sak och det var att han tyckte om morötter
och vilken häst gör inte det? På de stora frågorna hade hon så fel man kunde ha och hästen var vid tillfället 14 år och är född hos mig. Så jag känner honom utan och innan.
Men å andra sidan tog en kompis till mig ut Mia Mattsson till sin häst och det var skrämmande vad hästen "berättade" om sånt man varken kan gissa sig till eller avslöja på annat sätt. Ägaren visste inte vad han skulle tro, han trodde absolut inte på djurkommunikation, men efter detta fick han sig en rejäl tankeställare.
Fast jag har ju svårt att tro på det när djurkommunikatören säger att hunden har sagt att han inte gillar röda bollar. HUR vet hunden vilken färg som är röd? Det är detta som jag undrar. HUR vet hunden att det är just öroninflammation den har och att det är därför den gör utfall. De har ju inte ord på saker och ting. Hur ska de kunna förklara?
#4 Som jag förstått det talar de väl genom att djuren visar bilder, så om hunden tex. visar en röd boll ser de det 
Jag vet som sagt inte heller hur om jag tror på det. Men jag tror som du berättar, att det nog skiljer väldigt mycket på vilken man går till.
Jag ska ju gå på föreläsningen också. Så nästa vecka kan du ju testa sätta dina hundar framför datorn istället 

Ser hundar i färg?
#6 Det där har väl varit omtvistat, men vad jag hört på senare tid så ser de färger men inte alla och inte på samma vis som oss, eller hur det var 

Ja, det är ju synd att man inte kan fråga dom, eller. …hihi
#8 Nästa onsdag efter den där föreläsningen ska jag fråga Eros 

Har haft kontakt med tre olika djurkommunikatörer och även själv gått kurs i det.
Både jag och mina djur har haft hjälp med det och har lärt mej mycket om mej själv. Genom två av mina katter har jag fått uppleva två av mina tidigare liv. *ler*
Men visst, jag är skeptiskt till många som säjer sej hålla på med kommunikation av olika slag.
Pehr Trollsveden gillar jag och det är en av hans gamla kollegor som hjälpt mej mycket.
=3 spännande! det är helt ok att berätta för oss sen
jag är väldigt nyfiken på om det här verkligen fungerar!

#4 Oh Mia Matsson-Mercer är min idol :)

Den jag hade ute till min häst berättade oxå saker som man knappt vet om man känner honom =)

Jag tror att en duktig djurkommunikatör är grymt duktig på att läsa av djur och ägarna till dessa. På så sätt kan man berätta en hel del. Men att kunna återberätta vad djuren faktiskt känner, nja. Hade det verkligen fungerat så hade vi inte haft så mkt djur som faktiskt går runt och mår dåligt i Sverige.
#10 Jaha, vad kul. Och vad roligt att du gillar Trollsveden, då kanske det kan bli bra det här vi ska på då!
#11 Japp, det ska jag!
#13 Spännande! 
#14 Jag tror det är mer det det går ut på. Att läsa av. Inte att prata i den meningen "Hej på dig, hur mår du idag då?"
Jag har läst Mia Mattssons två böcker. Intressanta!
#5 Djur kommunicerar på olika sätt. Det beror lite på vilket vi är mottagliga för… Ungefär som med kanalisering (kontakt med andra sidan/andevärlden) Man kan se, höra eller känna. Vissa har alla dessa förmågor & de flesta kan träna upp dem.
Från början var jag både "blind & döv" *s* Men kände bara. Då skedde kommunikationen via känslor & ett slags oförklarligt "vetande" Jag "bara visste" att en hund hade en fästing på baken, eller kände det som ett stick eller att det kliade på en punkt hos mig själv.
Även Cesar Milan (även om hans metoder blivit diskuterade) pratar ju om energier, vilket jag då menar även innefattar känslor. Om man säger "sitt" eller "loss" ska man mena det med hela kroppen & själen & inte tveka på att hunden kommer att göra det…