Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1063 ggr
Rubiinen
0

Är min Flat Överviktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Flatcoated retriever som är 2år och 5månader. o han väger 38.8kg.. Är han överviktig? Har hört att Flat-hanar får max väga 36kg , men min Gizmo är lite större än normalt. men ja tycker inte att han är tjock , tycker han är lagom :)

Zebben
0

Omöjligt att säga på bara en bild. Nu låter ju 39 kg väldigt mycket men det beror ju på hur han är byggd.

De är ju inga kralliga hundar direkt. Mina schäfrar väger 29 och 30 kg och de är inte små utan normalstora, den andra lite över normalmåtten.

Rubiinen
0

Han är något större än normalt. så han borde ju få väga lite mer :/

Terrierlina
0

Tycker inte att han ser tjock ut. Jag hade flat för några år sedan, han va alltid med mig ute när jag red och fick väldigt mycket muskler samt va stor i typen. Han vägde runt 40 kg…

Fin kille du har förresten!

Rubiinen
0

Ok. Ja tror faktist inte heller han är det. han är ute i skogen varje dag o springer o hoppar som en studsboll , i typ 2 timmar.

Tackar :) Han är världens finaste :)

Vattnadal
0

Strunta i kilon och känn på honom. man ska med lätthet kunan känna revben och ryggrad. Måste kan klämma och trycka för att känna dem är det för mycket fett ivägen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Rubiinen
0

Har kännt, o det gör man : så han e väl Normal då :D

kerstinjoh
0

Lyssna på vattnadal o kläm o känn istället! Hundar kan ju vara som vi människor. Två som ser lika stora ut kan väga olika.

Fin kille, förresten!

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kompis flat vägen 29 kg, en tik på 7 år.

[Luna]
0

Jag tycker din hund ser fin ut på första bilden.
Men jag är inte så bra på de där :D