Någon erfarenhet av Dogo Argentino/Rottwelier????
Någon som erfarenhet av Dogo Argentino/Rottwelier korsning?? har en valp som är 3mån nu hon är jätte snäll funkar bra med katterna hemma osv…men nu helt plötsligt får man höra hujeda hur kan du skaffat en sån blandras den kommer att bli jobbig som vuxen å aggresiv…så snälla ni med erfarenhet få gärna skriva lite

Ingen erfarenhet av denna blandning, men av Rottisar.
Det du kan göra är att läsa på om de båda rasernas mentalitet m.m. och sedan anta att din hund blir lik den ena eller andra. Men det kan även bli så att vissa mentala delar blir förstärkta eller dämpade jämfört med någon av dessa raser.
Låter inte som en blandning som är en 1:a hund, men alla hundar är ju individer.
De flesta rottisar kräver fast hand och både mental och fysisk aktivering varje dag. Konsekvens och genomförande av det du krävt av hunden.
Jag råder dej till att gå kurser på bruks och börjar med valpkursen och sedan fortsättningen och lydnad m.m., så har du stört chans att lyckas med din hund.
Lycka till 

hunden formas ju efter dig med är du en stark bra positiv konsikvent kärleksfull ledare som kommmer nog din hund bli hur go som helst men som #1 föreslog läs på om båda raserna gå lite kurser och jobba utifrån det så kommer de nog bli bra tror ja=)

Den lilla tjejen är inte min första hund
den första egna hunden var en cocker men så liten han e e det en väldigt bestämd herre å tillåter inte att vem som helst får klappa honom tex…. lite tjurig hehehe men jätte snäll mot familjen å vänner..vad beträffar min valp ska jag träffa en kille som håller valpkurs nu på söndag så vi får se vad som händer
ska försöka lägga in en bild på min lilla tjej 
Rottis och Dogo Argentino är ju åtminstone en korsning i "samma härad", dvs inte två raser som är helt motsatta varandra. Det måste vara svårare att ha en korsning mellan två väldigt olika raser - då vet man aldrig vad man har att vänta sig.
Jag har aldrig mött någon Dogo Argentino, vet inte hur mycket jakt det är i den. Men det är ju bra att t.ex. vara medveten om den saken i god tid.

Det jag har läst mej till så är Dogo Argentino en lugn hund, och det e min lilla tjej oxå hehehehe ska man gå ut med henne går hon hellre å lägger sej i sin korg
förutom om jag tar med min cocker då e det lite roligare hehehe hon gillar inte det kalla vädret alls fast jag har skaffat henne ett täcke
Hej! Jag har en dogo argentino tik som även har 25% Amstaff i sig. Hon är en hund som är gjord för att samarbeta med andra hundar och att vara till lags för husse el matte. Men… dogon är otroligt envis och kan få egna ideér om vad ni ska göra…är du tråkig hittar hunden på egna saker att göra! Jakten är stark! Man måste vara konsekvent i fostran, utan att vara fysisk, de har hög smärttröskel men är känslig för dina uttryck med mimik och röst. Alltså måste du vara lugn och bestämd men inte vara fysisk när du blir arg el irriterad!
De älskar fysisk närhet, ligger gärna på dig i soffan el sängen. Denna ras utvecklas långsamt, vid 3 års ålder räknas den som vuxen. Kräver ett arbete att göra för att må bra, jag började sätta klövjeväskor på min tik när hon var 1 år med lätt vikt nu snart 1 år senare är det hennes jobb hon tar på största allvar!! Ett tips till dig är att läsa mycket om båda raserna, glöm ej att dogon ÄR en jakthund, lusten att jaga är stark! Men med träning kan hunden gå lös i skog o mark. Lycka till med din vovve!!

Kör skvallerträning på vilt, eller allt som rör sig tredan från början för att stväjva jakten. Var rolig och intressant på promenader. Visa henne att det lönar sig att vara nära dig, för du hittar godis på backen, skojiga spår, gör godisträd, små spår och annat som både bränner energi och ger mindre tid att rymma och hitta på egna bus.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#8 Bra tips!!

#7+#8 Tack för tipsen
men någon jakt har jag inte märkt på henne än, hon är bra kompis med våra innekatter + även dom vi har i stallet å skönt e det
å sen det med soffan hahahahaha det stämmer verkligen in på denna lilla dam
men den där väskan du berätta om #7 blev jag intresserad av, det e nog något jag ska testa när hon blir tillräckligt gammal…men har du den på din hund när du går ut på en långpromenad då? och hur mkt tyngd lägger du i den ?
#10 I början tog jag det som träning, lade i akvariegrus ca 1kg tiill en början o tog en promenad på 1/2 timme ca 2 ggr i veckan. Sen när vi gick till affären fick hon bära mjölken eller brödet, el hennes favorit…märgbenen! På sommaren fick hon bära vattnet till sig själv, poppis!
Hon fick oxå lära sig att när jag packar i och ur skulle hon stå stilla, inte sätta sig!! Eller bry sig om andra människor el hundar… när vi kom hem lärde hon sig snabbt att hon skulle "parkera" vid köksbordet så det var lätt för mig att packa ur o ställa allt på bordet. Alltid något gott att äta efteråt, ett grisöra el nåt.

Vi har varit idag och träffat en som håller valpkurs, vi ska börja nästa söndag det ser jag framimot
han berätta att det fanns 3 valpar till i samma stl å ålder så hon får kanske en lek kompis där som man kan träffa även privat…just nu ligger hon helt utslagen i korgen det var en jobbig upplevelse för henne det lilla livet