Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 827 ggr
kerstinjo
0

Att vara förutseende.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Naturligtvis kan det bara handla om en sådan klok människa som jag. Särskilt om man äger en labbe-Marodör.

Som ni vet så har Amos letat mögel på fem ställen i hallen och två i köket. Fina, härliga och mögelfria hål. Att han är förståndig och klok som få har ni väl redan upptäckt.

Nåväl, mitt kök har en alldeles speciell färg som jag brutit till själv, likaså hallen och det är några år sedan.

Men förståndig och klok som jag är (vilket man inte kan säga om shafferägare) så har jag sparat två små burkar med färg.

Så snart är Marodörens mögelletande ett minneblott.

(Nja, några småhål finns det nog i sovrummet, men det är inget att prata om)

Denna tid är förbi!!!

Kerstin 

gejsa
0

haha du är rolig du kerstin.

Zebben
0

Hrm…det jag fortfarande inte förstår är varför han inte bara markerar om det nu skulle vara så att det finns mögel. Inga andra mögelhundar jobbar som Marodör-Ture genom att gräva sig igenom väggar. De liksom gör det lite smidigare, utan att det syns på väggarna. Obestämd

gejsa
0

Haha han letar inte efter mögel förstår du väl zebben. Han försöker hitta en väg ut och fly från kerstin. hahaha

Zebben
0

Ja, eller så längtar han efter schäfersällskap. De får väl inte träffas så ofta längre, sedan jag talade om för Kerstins dotter att hennes schäfer inte mår bra av för mkt labradorumgänge. Tungan ute

kerstinjo
0

Hihi, han får bara träffa shaffer-Svante, eftersom Arras fortfarandehar tomtar på loftet.

Kerstin