Spyr mycke i perjoder
Hej
Jag har en puff som spyr mycke i perjoder.
Hon slickar på allt här hemma och på sig själv och snabb att äta saker.
Men vi är på henne i ett att inte slicka o äta saker och jag tycker att det går rätt bra men ändå så spyr hon mycke perjodvis och oftast håller de i sig i 24 timmar sen blir det något bättre.
Men denna gång värkar de som att det är värre än valigt. Vad kan jag göra för att hon ska få i sig lite näring.
Min första tanke är - Har du rådfrågat en vetrinär?
Själv har jag ingen aning, men vetrinärerna som kan sin sak brukar veta vad som rekomenderas eller om hunden behöver en undersökning.
Nej jag har inte rådfrågat veterinären eftersom det allti gätt sig och man har förknippat hennes spyande med att hon slickar och biter på tassarna och på mattorna i vardagsrummet. Men tycker att denna gång har vi haft henne under så hård kontroll så det kan inte vara de..
Ingen bra vetrinär då, som inte tar er oro på allvar… kanske ska gå till en annan vetrinär?
#3 hon har ju inte rådfrågat någon veterinär.
#2 Tycker nog att du skall prata med din veterinär, för även om det ger med sig så är det ju uppenbart att något är fel. Lycka till.
Hon mår bättre nu då jag fick mer hjälp på ett annat forum. Dår de rekomendera att få i henne koktris,morötter och smör i små portioner och det har hjälpt. Det är en som hade liknade problem med sin hund och hon rekomendera att ge lite små godis som mellan mål om hon är dålig på att äta för det kan lätt bli att de börjar spy om det inte har tillräcklig med mat i magen.
Denna gång tänker jag inte prata med veterinär däremot ska jag ta kontakt med hennes uppfödare för att se om hennes syskon har liknande problem för det är alltid lättare att vara mer förberädd än att inte veta nått alls. Får hon samma problem igen så blir det veterinär. Det som känns som ett problem är om hon måste vara kvar hos veterinären då hon är så bunden vid mig o blir helt förtvivlad om jag inte är hemma hos henne. Hon har blivit lite väl bortskämnd.