Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1689 ggr
Reklamfritt
0

tips om ras ?:P

jahapp .. nu va det bestämt =) vi ska skaffa en liten valp i början av sommaren men vi har inte ännu bestämt vilken ras vi ska ha. Helst ska det vara en hyffsat liten ras men inte chihuahua-liten lixom. Ska va en hundras som passar bra med barn och andra djur … Ngn som har ett förslag ? =D

AnneN
0

Hur mkt pälsvård ska det vara, vad ska ni aktivera hunden med, vad vill ni att hunden ska ha för rasegenskaper?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
0

"Barnvänlighet" är inget rastypiskt, det är ömsesidig vana/respekt som gäller och samma med dom flesta djur.

Förövrigt bör ni ställa er dom frågor som 1# tog upp.

≧◔◡◔≦

Reklamfritt
0

asså typ minimal till mellan pälsvård och hunden kmr troligen vara ute väldigt mkt i skogen och ute överhuvud taget =) bor på landet så det kmr nog bli rätt mkt ut o springa o sånt mkt allmän lek också =)

SaraC
0

Dansk-svensk gårdshund, cavalier, pudel eller tibetansk spaniel? Några förslag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Jack russel, Parson russel, dvärg/mellan schnauzer, whippet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
0

Jack russell terrier kräver mycket mental aktivering!

inget lämpligt för nån som bara söker en ren sällskapshund/gårdshund.

spana in hela rasgrupp  9

≧◔◡◔≦

knutteknop
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag skulle säge en australisk terrier vi har det tillsammans med ett barn, två katter och en guldhamster. Dom e liksom inte jätte små utan lagom.. lite pälsvård krävs ju men man kan välja att bara kamma regelbundet så att hunden får lång päls utan tovor.

på bilden är bosse inte klippt (eller kammad på ett tag)  :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

knutteknop
0

här är han klippt och yngre

Myrtorpets Möss och Kaniner

sagalisa
0

Tax!!! ingen pålsvård knappt, kan vara ute mkt, tål mycket och är en underbar familjehund. Klarar sig bra utan jakt om den får bra stimulans i allt från lydnad till spår eller lite agility=) Jag har en korthårig normaltax och hon går alltid lös bredvid mig och skulle aldrig springa bort på bus.

Taci
0

Japansk spets! :)

HejQwe
0

Cavalier king charles spaniel :)

[lillbrun]
0

Säger som #9. Tax!

Har aldrig träffat en otrevlig Tax. Som jag fattat en frisk ras. Gillar att vara ute men ändå lugna och trygga.

Sen finns dom i 3storlekar och 3pälstyper. Något för alla ;)

Har inte ångrat mej en sekund att jag köpte Tax. Han charmar alla han träffar :)

Singo-Torpet
0

jack russell är mitt förslag… jag har en och ska ha en till fast bara över 2mån i sommar min hund får nämligen hel syskon och ja ska ev passa en av dessa då ägaren ska till island..

empan-hampus
0

Konstigt att ingen sagt Cocker spaniel.. Har hört att det är en väldigt bra familje hund Tungan ute

Singo-Torpet
0

#14 en sån hade min dag mamma han var supper go med barnen :)

[jakke94]
0

får man tipsa om clumber ? en medelstor nallebjörn som det till och med står i stamtavlan att dessa hundar inte har någon alls agressivitet (alltså mkt barnvänligt) 
vi har en kull valpar på dessa men du kan ju googla lite och sånt.. jag skickar med en bild på en av våra valpar :) du kan gå in på www.lazy.myhood.se  där hittar du våran kulls hemsida med kontaktinfo och mer bilder och lite annat :D

lycka till!

myhombrero
0

håller med 11, det är övervägande barnfamiljer som köpt av oss. De passar verkligen bra, cavalieren är en glad hund som gärna är med överallt. De kräver inte så mycket stimulans heller, dom är bara glad om dom får vara med familjen.

Något jag tycker är super med dessa söta hundar är att dom har en enorm vilja att vara till lags. Så sporter som lydnad, agility, spår mm är inget hinder om man vill pyssla med sådant.

minja
0

En Lancashire Heeler kanske? www.lancashireheeler.se

FunkyShrimp
0

Håller med #9 och #12! :) Tax!

Vi har bara haft Tax i våran familj. HELT underbara!
Vi har vart 4 barn hemmaoch haft Tax sen innan första barnet av oss var fött t.o.m. De har stort tålamod med, enligt mina erfarenheter.
Och så ser de väldigt ståtliga ut :)

Strävhåriga är finast enligt mig.^^
Om ni är ute i skogen mycket så föreslår jag spårning med Tax. Det gillar dom mycket! :)

destroyed
0

Cavalier rekomenderar jag!

Helt underbara hundar, mysiga och är med hela tiden har själv inge erfarenhet av att äga en sådan hund men det är min drömhund:) en av mina kompisar har en sån hund och han har en dotter på snart 1 år, de kommer hur bra som helst överens!

SofiaChristina
0

Jag säger bara Lancashire Heeler, en tuff liten lättlärd ras.

Här jagar vår Agaton ekorre, en favorit syssla.