Hundstängsel/hundstaket??
Hej!
Jag undrar vad ni rekommenderar att man hägnar in en tomt med, när det gäller staket/stängsel till hund? Gärna billigt/prisvärt och "lättillgängligt" att köpa.
Vill hägna in tomt/delar av en tomt som inte är min egen. Tipsa gärna om var man kan köpa.
Vilken höjd rekommenderar ni?
Mvh Tessan
Ps. Har kikat lite på Harald Nyborg samt Jula. Jula har detta i 1,5 m högt: http://www.jula.se/EsaImages/item/master/738540_d.jpg
Julas Stängselnät Eurofence är kanske annars ett bra alternativ. 150 cm. 579 kr/25 m. Ds.

Vi har hägnat in vår stora tomt med fårnät och vanliga hästpinnar. Billigaste alternativet. Syns inte så bra heller på långt håll.
Fårnät är ett alternativ, men samtidigt verkar det finnas andra stängsel som är minst lika bra och ligger i samma prisklass. Det är ju bra om stängslet inte är för glest, så att mindre hundar kan smita igenom.
Tyvärr funkar det inte att länka men Julas Stängselnät Eurofence, verkar vara ett käckt alternativ, med något mindre nätrutor.

Gunnebo har ju stängsel. Inte så billigt men fungerar bra.
Beror ju lite på hur stora hundar man har. Min pappa har bara hönsnät till sina tre japanska spetsar. Har stått i många år nu, o funkar bra :)
vi har vanligt fårnät. dock ganska brett , så våran DÅ ettåriga jaktlabbe sprang in med huvet före i det och fastnade lite smått, men ingen skada sedd och han har inte gjort det sen dess. HAn blev triggad när en hare sprang i 120 genom samma hål xD (nu är han 3år)
är det inte så mkt och du inte har stor hund kan ju kompostgaller vara ett alternativ? finns på lantmännen/grangården
#5: Hundar lär sig ibland den hårda vägen, men bäst är ju om de slipper och riskera att skadas =)
Det är en rätt stor yta som ska inhägnas, så det får vara rimligt pris på nätet.