Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 840 ggr
lisette
0

inkräktare

igår hade vi jobbare hemma hos oss. vår vän och hans kompanjon. mina hundar våra vänner väldigt ofta men skäller ändå när det kommer någon vid dörren.

så gjorde de även igår och de accepterade att vår vän och hans kompanjon kom in genom dörren. inga problem.

det lustiga hände när kompanjonen gick in genom dörren själv utan att säga ett knyst. då sprang min tik fram till honom och bet honom lite nätt i handen. jag tror det är hennes vaktinstinkt som kommer in där. hon bet inte så hon skadade honom, men hade det varit en okänd person så hade den ju blivit rädd.

vad tror ni? hur hade ni själv reagerat?

vår vän sa till sin kompanjon att han får skylla sig själv för man går inte i ett hus med två stora hundar utan att säga ett knyst. jag håller faktiskt med.

Zebben
0

Svårt att säga utan att veta exakt vad som hände. Men det är nog inte att han gick tyst in i huset. Er hund hörde honom långt innan han kom in, så det var nog något annat som utlöste det hela.

lisette
0

nej jag vet inte heller exakt vad som hände, de har ju bara berättat för mig. men det är som du skriver när jag tänker efter. de hör ju minsta lilla knyst annars.. konstigt.

Karmatarerskanise
0

Hon kanske ville visa att så får man inte göra, inte när matte eller husse inte är här! :)

kerstinjoh
0

Kan det vara att kompanjonen kom ensam, utan att knacka. Han var ju ingen känd besökare och matte o husse var ju inte hemma!

lisette
0

ja det var ju det som hände, kompanjonen gick in helt själv utan att säga ett knyst. men han kan omöjligt ha varit så tyst att hunden inte hörde honom…

kerstinjoh
0

Nä, inte så tyst, men det var dock en främmande person som kom.Fundersam

Karmatarerskanise
0

Vad spelar det för roll om hon hörde honom? Hon blev sur för att han gick in. Hon visade att så gör man inte. Skäller era hundar även när ingen är hemma?

ElinaT
0

Jag håller med kerstinjoh

Zebben
0

Kompanjonen kan ha kommit in lite för fort, eller stirrat på hunden från det att han öppnade dörren. Ja, det kan ha varit vad som helst som utlöst att tiken valde att nafsa till. Då ingen var där vid händelsen så känns det ganska meningslöst att diskutera om varför det hände.

lisette
0

#7 japp mina hundar skäller ivf för nästan ingenting, kör en bil förbi så skäller dom. tyvärr för det är jobbigt i längden.

Karmatarerskanise
0

Okey, låter lite jobbigt ja ;)

KerstinP
0

Jag tycker din hund gjorde rätt om du inte var där och kunde godkänna gästen. Det är den yngste i flockens arbete att vakta huset och resten av flocken dvs. familjen.

Mvh KerstinP

lisette
0

jag tycker oxå att hon gjorde rätt kerstin, blev bara så förvånad för vi visste hon är vaktig. men det här hade vi itne väntat oss alls.