Klickerträning
Idag har dottern 3½ år tränat in början på ett nytt trick kallat elefanten med äldsta tiken. Går hur fint som helst och vilken tajming hon har lilltjejen.
Blir så stolt över henne.
Snart behöver jag rastips så jag vet vilken jycke som jag ska utsätta för en hundgalen 5-åring. Att få egen voffsing på 5 årsdagen är väl inte en dag för tidigt. 
Vad är elefanten för trick..? :P

Inget imponerande alls, men något att träna in. Hunden ska sätta upp båda framtassarna på en pall och sen ska de trampa med framtassar och samtidigt runda pallen med baktassarna. Som elefanter gör på cirkusar. 

Hihi inte en dag för tidigt att börja =)

Haha inget imponerande!!!! Hur övar man upp det? Sådan mamma sådan dotter ju. *fniss*
Haha, men gud vad gulligt!
Ja, jag säger det samma, sådan mor sådan dotter!
Vad gulligt! Vilken fin känsla hon måste ha, din lilla tös!!

Tack! Ja, hon har faktiskt riktigt stor koll på hundar.
Bara hoppas intresset håller i sig. Hon följer ju med mig till jobbet ibland och där har hundarna lärt sig att man inte kör över henne som vilken 3½ åring som helst.
Ikväll ska jag träna vidare på den yngre tiken, får se om dottern vill träna den äldre och fortsätta med elefanten och utveckla den vidare. Finns ju iof enklare övningar att börja sin klickerkarriär med men men….bara de har kul så spelar det ju egentligen ingen roll om det skulle bli fel.
Vacker tass!
Här får Du om Du…………
Ligger!
och sitter!
Men vilken duktigt liten tjej! Hoppas verkligen intresset håller i sig och det gör det nog…
jag började oxå tidigt med hundar redan vid 3 års ålder och det har hållt i seh än , nu hjälper jag till på ett hunddagis och funderar på att starta eget 
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

#8 Tack. Ja, nu har hennes övertydliga handsignaler dämpats. Men det är inte så lätt för hundarna att förstå Titt……. när de är vana vid att det heter Sitt. Eller att Higg betyder Ligg. Så när bilderna togs så har dottern fått vara lite övertydlig. Nu fungerar det mycket bättre och ibland tom utan handsignaler. 
#9 Låter som en härlig uppväxt. Undrar Du över något om Hunddagis är det bara att hojta till. Har hållt på i 9 år nu.
#10 okej,ja det är kul att jobba med djur men jag har problem med lokal att ha dagosett men anars så e allt klart,men jag har ju aldrig fått någon hund själv men det kommer vell när jag flyttar men just nu har jag över 10 hundar som jag lånar då och då
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

#4 & 6. Ha ha….nja….just denna kväll lyckades nog dottern bättre än jag på klickerträningen. Skulle ta upp mobilen för att filma lite när jag klickade den yngre. Hinner inte mer än sätta igång och filma förrän tiken slänger upp tassen på pallen och jag klickar och kastar iväg belöningen till henne………………men istället för godis fick hon klickern. Hrm…var inte riktigt den belöningen hon hade i tanken.
var väl inte riktigt det jag hade tänkt heller men måste man ha både godis och klicker i samma hand så kan det bli lite fel.
Lyckades få det på film och jag skrattar varje gång åt hennes förvånade min.