Omplaceringshundar?
Nån som har tips på nån sida där man kan kolla efter omplaceringshundar/valpar? Är inte ute efter nån speciell ras, utan blandraser går bra också. Därför har jag lite svårt att gå in på en rasklubb och kolla, eftersom då är det bara hundar av den rasen.
Jag söker en stor och aktiv ras/blandning som man kan jobba lite bruks och köra agility med, typ dobermann, schäfer, boxer m.m. Har svårt att bestämma mig för vilken ras jag ska välja, så därför kan jag gärna tänka mig en blandras. =)
Nån som vet en sida där man kan kolla efter sånt? Ej blocket, där håller jag redan koll efter nåt intressant 
Mvh Emelie

http://members.fortunecity.se/rossie
Där finns en massa länkar till olika omplaceringssidor, svenska & utlänska.
Själv har jag hund från sos-animals.se
Lycka till!

Här kommer en länk om svenska omplaceringshundar.
http://www.chanshund.com/texter/ovrigt/lankar/svhund.htm
och utländska
Jag är själv aktiv medlem i två föreningar för omplaceringshundar jag ger dig adresserna:
www.hundfrämjandet.com och den andra är:
Dom hjälper dig gärna, så ta kontakt. 
www.hundarutanhem.se - Hundar från Irland.
// Mickis

såg en annons om dt i tidingen..
deras hemsida : www.hundplaceringsgruppen.nu

Ninja. Har du hittat någon?

Hmmm, titta lite på vovve.net de har inte enbart omplacerings ´hundar, men det finns en del….Lycka till!
det är ju inte gratis att ta en hund som kanske inte har haft det så bra . men sånt vet nog du redan vad är det du söker . jag har en kompis som ska plasera om sin sibirinhusky .
Vi har tagit hand om en omplacering nu, en 5-årig hamiltonstövare. Han kunde absolut ingenting när vi fick honom, inte ens leka eller "varsågod". Men nu har han lärt sig "sitt", "varsågod" och så har han börjat leka med oss i familjen. Han är heller inte lika huvudskygg mer, så saker och ting går framåt. Trots att han inte har blivit vand vid att man är snäll mot honom så är han en riktig goshund! Hur snäll och social som helst. Igår klippte jag klorna på honom för första gången, dom hade inte blivit klippta på ett tag om dom nu nånsin hade blivit det ens. Och lilla Pigge var hur duktig som helst! :D Snart är det dags för första badet här hos oss, får se hur det går. han verkar vara lite rädd för vattenslangen när vi vattnar blommorna ute, så jag vet inte om han har dåliga erfarenheter från den. (men vi ska ju tvätta honom i duschen, så det kanske han inte tycker är lika läskigt.)
nitara: siberian huskys som är så vackra! Varför ska din kompis placera om huskyn? Hur gammal är den?
www.hundhjalpen.se hundar från rummäninen =)

Pjäsens hundhem skulle jag ha lite extra koll på om jag skulle köpa ifrån. De har lite speciell syn på vilka hundindivider som är lämpliga är placera om. Att behöva ringa polis och hundpsykolog för att överhuvudtaget komma levande ut från sin egen lägenhet är enligt mig lite överkurs om man tar hand om en omplaceringshund. Men jag kanske är kräsen… 
www.hundarutanhem.se är seriösa lika så www.hundstallet.se
Vill varna dej för www.julierescue.com (dem e från spanien) dem e inte ett dugg seriösa och har skickat hit sjuka hundar som dem sagt varit friska..
vi har clumber spaniel valpar just nu :P skickar med en bild på en av valparna.. vill du veta mer gå in på www.lazy.myhood.se =)